BMW 330e G21 Hybryda 292 KM
BMW 3
Seria 3 to najpopularniejszy reprezentant rodziny pojazdów BMW. Pierwsze auto tej serii - typoszereg
E21 - zadebiutowało w 1975 roku. W 1981 roku zaprezentowano kolejną generację - typoszereg
E30 - która przetrwała w ofercie aż do 1994 roku. Wtedy też na rynku pojawiło się (najpopularniejsze obecnie na polskim rynku wtórnym)
E36 produkowane aż do roku 2000. Kolejny model serii 3 - typoszereg
E46 - produkowany był w latach 1998 - 2006. Od 2005 roku w ofercie pojawił się typoszereg
E90, który oferowany był przez BMW do końca 2011 roku. Wtedy samochód zastąpiony został typoszeregiem
F30. Od 2019 na rynku obecna jest generacja
G20.
BMW 3 G21 Hybryda
Siódma generacja "trójki" zadebiutowała w październiku 2018 roku. Największe wrażenie robią rozmiary auta. Nowa „trójka” jest o 76 mm dłuższa, o 16 mm szersza i o 1 mm wyższa od poprzednika. Oznacza to, że sedan mierzy teraz 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1442 wysokości. Niemieccy konstruktorzy aż o 41 mm zwiększyli też rozstaw osi. W obecnej generacji wynosi on już 2851 mm. To o 21 mm więcej niż w popularnej na polskich drogach serii 5 typoszeregu E39!
Oprócz większej przestrzeni w kabinie auto może się też pochwalić idealnym rozkładem mas (50:50), niewielkim oporem aerodynamicznym (Cd=0,23) i pojemnym bagażnikiem o objętości 480 l.
W nowym wnętrzu znajdziemy m.in. wirtualne zegary i duży, umieszczony na szczycie konsoli środkowej wyświetlacz. BMW nie zrezygnowało jednak z klasycznych przycisków do sterowania wentylacją czy radiem (wbrew trendom pozostawiono nawet pokrętło do regulacji głośności). Jedną z nowości jest system bezkluczykowego dostępu pozwalający otworzyć samochód i uruchomić silnik za pośrednictwem smartfona.
A skoro już o silnikach mowa. Do wyboru – przynajmniej w początkowym okresie – są czterocylindrowe (2,0 l) silniki benzynowe i wysokoprężne oraz jeden rzędowy, sześciocylindrowy, diesel (3,0 l).
Podstawowa odmiana - BMW 318d ma 150 KM i 320 Nm. Samochód (z ręczną, sześciostopniową skrzynią) przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s i osiąga prędkości 226 km/h.
Mocniejsza odmiana – BMW 320d – ma 190 KM i 400 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s i osiąga 240 km/h. Model zamówić też można z napędem xDrive. Wówczas sprint do 100 km/h trwa 6,9 s, a prędkość maksymalna spada do 233 km/h.
Najmocniejszy, sześciocylindrowy diesel – BMW 330d - osiąga 265 KM i 580 Nm. Zamówić go można wyłącznie z ośmiostopniowym automatem i napędem na tył. Przyspieszenie do 100 km./h trwa 5,5 s, auto osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Fani silników benzynowych mają do wyboru modele BMW 320i lub 330i. Każdy oferowany jest standardowo z ośmiostopniową skrzynią Steptronic. BMW 320i osiąga 184 KM i 300 Nm (od 0 do 100 km/h w 7,2 s, prędkość maksymalna 238 km/h). BMW 330i rozwija 258 KM i 400 Nm (od 0 do 100 km/h w 5,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-20