BMW M3 Competition G80 510 KM
BMW 3
Seria 3 to najpopularniejszy reprezentant rodziny pojazdów BMW. Pierwsze auto tej serii - typoszereg
E21 - zadebiutowało w 1975 roku. W 1981 roku zaprezentowano kolejną generację - typoszereg
E30 - która przetrwała w ofercie aż do 1994 roku. Wtedy też na rynku pojawiło się (najpopularniejsze obecnie na polskim rynku wtórnym)
E36 produkowane aż do roku 2000. Kolejny model serii 3 - typoszereg
E46 - produkowany był w latach 1998 - 2006. Od 2005 roku w ofercie pojawił się typoszereg
E90, który oferowany był przez BMW do końca 2011 roku. Wtedy samochód zastąpiony został typoszeregiem
F30. Od 2019 na rynku obecna jest generacja
G20.
BMW 3 G80
Pod maską M3 typoszeregu G80 znajdziemy sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo (dwie pojedyncze turbosprężarki typu mono-scroll), intercoolerem, bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemami dual-vanos i valvetronic.
Pierwszy raz w historii modele M3 są dostępne w wersji z napędem na 4 koła.
Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie M (elektronicznie sterowane amortyzatory), aktywny tylny dyferencjał, aktywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu czy systemy CBC (Cornering Brake Control) i DBC (Dynamic Brake Control). Do wyboru jest aż 10 ustawień czułości systemu kontroli trakcji i dwa ustawienia czułości pedału hamulca.
Samochód otrzymał również tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a także oprogramowanie do mierzenia czasów okrążeń oraz... analizowania driftów.
Opcjonalnie dostępne są węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.
Wnętrze to m.in. BMW Live Cockpit Professional z całkowicie cyfrowym zestawem ekranów, systemem nawigacyjnym BMW Maps i inteligentnym asystentem osobistym BMW w standardzie.
Kierowca ma do dyspozycji przycisk ”setup”. Ten umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz – w przypadku odmian z napędem 4x4 - również M xDrive. Na kierownicy znajdziemy też przycisk ”M” pozwalający wybierać miedzy dwoma ustawieniami - road i sport.
Pod koniec 2022, po raz pierwszy w liczącej 36 lat historii BMW M3, niemiecki producent zaprezentował ten model w wersji Touring, czyli kombi.
Po faceliftingu w 2024 M3 otrzymało zmieniony przód, podobny do tego, który znajdziemy w BMW M4 (czyli samochód nadal ma potężne, pionowe nerki).
Inne nowości to standardowy karbonowy dach sedana i lakierowany na czarno dach kombi. Nowe są reflektory ze światłami dziennymi o zmienionej sygnaturze, zmieniono kierownicę i centralny panel nawiewów, na którym pojawiło się oświetlenie ambientowe. Nowy jest system infotainemnt.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-20