Bawarska "szóstka" dostała nowy silnik.
Inżynierowie z Monachium wyposażyli nową "szóstkę" w piekielnie mocną, wysokoprężną jednostkę napędową. Sześciocylindrowy rzędowy Diesel wyposażony jest w dwustopniową turbosprężarkę (twin turbo) i system Common Rail. Ma też całkowicie aluminiowy blok i zapewniające bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa - piezoelektryczne wtryskiwacze pracujące pod ciśnieniem 2000 barów.
BMW 640d xDrive
Maksymalna moc wynosi 313 KM i osiągana jest przy 4400 obr./min. Silnik wytwarza też potężny moment obrotowy - 630 Nm - który dostępny jest już od 1500 obr./min.
Samochód w wersji Coupe przyspieszać ma do 100 km/h w czasie zaledwie 5,2 s (oferowana będzie też wersja z otwartym dachem). Średnie zużycie paliwa - jeśli wierzyć danym technicznym - wynosić ma poniżej 6 l oleju napędowego na 100 km.
Standardowym wyposażeniem będzie automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów. Za rozdział momentu obrotowego pomiędzy osie odpowiada elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe.