Marka z Bawarii opublikowała pierwsze zdjęcia odświeżonej serii 6. Od rynkowej premiery obecnej generacji modelu minęlo już, z górką, trzy lata. Na jakie poprawki zdecydowali się niemieccy specjaliści od design'u?
BMW 3 po liftingu
Auto skutecznie opiera się duchowi czasum, więc zmiany w wyglądzie ograniczono do zwyczajowego minimimum. Z przodu pojawił się nowy zderzak - inne są więc m.in dolne wloty powierza i osłona chłodnicy. Wprawne oko dostrzerze też nowe reflektory, w których źródłem światła są teraz wyłącznie diody LED. Z tyłu drobnych poprawek aparycji doczekał się wyłącznie zderzak.
W palecie barw nadwozia pojawiły się cztery nowe kolory: Glacier Silver, Cashmere Silver, Mediterranean Blue i Melbourne Red. Auto otrzymało też nowe wzory aluminiowych felg. Podstawowe, sześciocylindrowe modele, oferowane będą z kołami o średnicy 17 cali. Mocniejsze odmiany z silnikiem V8 standardowo otrzymają obręcze w rozmiarze 18 cali.
BMW 3 po liftingu
Dla bardziej wymagających klientów przewidziano też, opcjonalne, 20-calowe koła.
Poprawki we wnętrzu są jedynie kosmetyczne. Pojawiły się nowe wzory tapicerek, zmieniono też niektóre materiały wykończeniowe. Na liście wyposażenia opcjoalnego pojawił się nowy wyświetlacz HUD.
BMW 3 po liftingu
Lifting ograniczył się wyłącznie do zmian w aparycji. Bez zmian pozostała paleta jednostek napędowych.
Topową odmianą pozostaje podwójnie doładowany V8 rozwijający moc 560 KM. BMW M6 przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s i - po zdjęciu elektronicznego kagańca - potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 305 km/h.
Wszystkie wersje silnikowe mogą być wyposażone w opcjonalny system napędu na cztery koła xDrive. BMW z dumą podkreśla, że jego zastosowanie zwiększa masę pojazdu jedynie o 75 kg.