Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW 840i G15 340 KM
BMW 8
BMW serii to luksusowe coupe o nadwoziu 2+2 (lub czteroosobowym). I generacja tego pojazdu była produkowana w niewielkiej serii w latach 90-tych ubiegłego wieku. Następnie na wiele lat model ten został wycofany z rynku, by powrócić dopiero w roku 2018.
BMW 8 G15
BMW serii 8 II generacji debiutowało w 2018 roku. Samochód nawiązuje do swojego poprzednika, który produkowano w latach 90-tych.
BMW 8 ma nadawać się zarówno do ekstremalnej jazdy po torze (do czego predestynują go mocne silniki, wydajne hamulce, doskonałe zawieszenie i wysoka sztywność nadwozia) jak i długich podróży w komforcie, do których konstruowane są samochody klasy GT.
Samochód cechuje się długą maską i sporym rozstawem osi (282,2 cm). Nadwozie mierzy 484,3 cm długości, 190,2 cm szerokości i tylko 134,1 cm wysokości.
We wnętrzu zamontowano cztery fotele, pojemność bagażnika to 420 litrów. Oparcie tylnej kanapy można złożyć, dzięki czemu rośnie pojemność przestrzeni bagażowej.
Opcjonalnie wiele elementów nadwozia (jak dach, osłony lusterek, wloty powietrza czy tylny dyfuzor) mogą być wykonane z włókna węglowego. Standardowo BMW 8 posiada światła w technologii LED, opcjonalnie dostępne będą adaptacyjne LED oraz laserowe z zasięgiem do 600 m.
We wnętrzu znajdziemy m.in. wyświetlacz HUD, cyfrowe zegary czy 10-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-05