BMW i3 I FL REx 94 170 KM
BMW i3 to elektryczny samochód, który zaprezentowano w połowie 2013 roku. Model ten znalazł się w ścisłym finale konkursu Car of the Year 2014, w którym uległ tylko Peugeotowi 308.
BMW i3 napędzane jest przez elektryczny silnik trakcyjny zamontowany przy tylnej, napędzanej osi. Jednostka rozwija aż 170 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje jedynie 7,3 sekundy, a do 60 km/h - 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 150 km/h.
Energia elektryczna magazynowana jest w baterii litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 22 kWh. W 2016 roku ofertę poszerzono o wersję z bateriami o pojemności 33 kwh, dzięki której zasięg teoretyczny wzrósł ze 190 do 300 km (trzeba pamiętać, że w realnych warunkach jest on znacznie, nawet o 1/3, mniejszy).
Niezależnie od pojemności akumulatorów BMW i3 jest dostępne w wersji hybrydowej Range Extender, wyposażonej w spalinowy dwucylindrowy silnik benzynowy. Moc tego silnika to tylko 34 KM, nie napędza on jednak kół, ale działa jak generator prądu, wydłużając zasięg o 150 km.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-02