BMW iX I20 xDrive40 326 KM
BMW ix to duży elektryczny SUV po raz pierwszy zaprezentowany w listopadzie 2020 roku. Samochód rozmiarami zbliżony jest do X5.
OD premiery model dostępnu jest w dwóch wersjach - iX xDrive40 i iX xDrive50. Wersja mocniejsza jest napędzana przez przez dwa, zlokalizowane przy osiach silniki elektryczne, zapewniające napęd wszystkich kół oraz generujące moc 370 kW (500 KM) i 765 Nm. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s. Pojemność jego zabudowanych w podłodze baterii to 111,5 kWh brutto, co ma zapewnić zasięg nawet na poziomie 600 km.
iX xDrive40 również napędzane jest na obie osie przez dwa silniki elektryczne, ale ich łączna moc wynosi 240 kW (300 KM), zaś moment obrotowy to 630 Nm. To wystarcza, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 6,1 s. Pojemność akumulatorów wynosi 76,6 kWh brutto, dzięki czemu zasięg ma wynosić 400 km. Prędkość maksymalna obu wersji, ze względu na ochronę baterii, została ograniczona do 200 km/h.
Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW. Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40).
W obu modelach poziom naładowania akumulatora można zwiększyć z 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut, oczywiście o ile ładowarka dysponuje odpowiednią mocą.
Wiosną 2022 roku oferta została poszerzona o iX M60. M60 napędzane jest przez dwa silniki elektryczne M Performance, które generują łącznie 619 KM i 1100 Nm. Dzięki temu oraz napędowi wszystkich kół ważący z bateriami 2,5 tony samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s, a więc o 0,8 s szybciej niż 523-konne iX xDrive50.
Prędkość maksymalna została ograniczone do 250 km/h.
W BMW iX zadebiutował nowy system iDrive. Położono nacisk na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu i naturalną komunikację głosową. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9 cala.
Interfejs graficzny i oprogramowanie oparto na systemie operacyjnym BMW 8.
Pierwsze egzemplarze BMW iX trafił do salonów pod koniec 2021 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-03