Niemiecka firma wprowadza do oferty limitowaną wersję modelu M5 o nazwie BMW M5 Competition. Plany bawarskiej marki zakładają zbudowanie limitowanej serii 200 egzemplarzy. Samochody wyróżniać się będą m.in. kolorem nadwozia. Pierwsza setka otrzyma metalizowany, czarny lakier Carbon Black. Druga polakierowana zostanie na metalizowany kolor Mineral White.
BMW M5 Competition
Bazą do stworzenia auta jest M5 z obniżonym o 10 mm zawieszeniem. Standardem są m.in. kute, polerowane felgi z dekoracyjnymi czarnymi wstawkami i pakiet dodatków z włókien węglowych. Obejmuje on przedni dyfuzor, obudowy lusterek zewnętrznych i niewielką lotkę na tylnej klapie. Auto porusza się na oponach w rozmiarze 265/35 z przodu i 295/30 z tyłu.
BMW M5 Competition
Wszystkie egzemplarze otrzymają czarną, skórzaną tapicerkę z białymi szwami i wyhaftowanym na zagłówkach logo M5. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. sportowe fotele BMW M z elektryczną regulacją, wyświetlacz HUD czy system audio (1200 Watt) marki Bang&Olufsen.
BMW M5 Competition
Źródłem napędu jest benzynowy V8 4,4 l z systemem TwinPowerTurbo. Bawarczycy zmodyfikowali mapę wtrysku i podnieśli ciśnienie doładowania, dzięki czemu silnik osiąga teraz równe 600 KM i 700 Nm. To o 40 KM i 20 Nm więcej niż w standardowym M5. Moc trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni i aktywnego dyferencjału o ograniczonym uślizgu. Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s. Prędkość maksymalna to – ograniczone elektronicznie – 250 km/h.
Za BMW M5 z limitowanej serii Competition zapłacić trzeba będzie co najmniej 129 500 euro.