Do gamy modelowej nowego M5 dołącza jeszcze „ostrzejsza” odmiana M5 Competition. Samochód powinien przypaść do gustu miłośnikom ostrej, torowej jazdy.
BMW M5 Competiton
Jak na dzieło BMW Motorsport karoseria prezentuje się zaskakująco skromnie. Na tle standardowego M5 auto wyróżnia się wykończonymi na czarny połysk osłoną chłodnicy, obudowami lusterek, tylną lotką i dyfuzorem. W zasadzie bez zmian pozostało kompletne wnętrze, jeśli nie liczyć drobnostek w postaci grafiki z napisem M5 Competition (wyświetla się po uruchomieniu zapłonu na elektronicznych zegarach), innych pasów bezpieczeństwa czy dywaników podłogowych.
BMW M5 Competiton
Kurację wzmacniającą przeszedł za to benzynowy, podwójnie doładowany (dwie turbiny systemu Twin Scroll i intercooler) silnik V8 o pojemności 4,4 l. Motor ma bezpośredni wtrysk paliwa, system Valvetronic (zmienny czas otwarcia zaworów) podwójny Vanosem (zmienne fazy rozrządu). Efekt jest imponujący. Jednostka, przy 6000 obr./min, rozwija 625 KM i osiąga moment obrotowy 750 Nm. Potężna wartość dostępna jest w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowej – od 1800 do 5800 obr./min.
BMW M5 Competiton
Standard obejmuje ośmiostopniową skrzynię biegów, aktywne sprzęgło międzyosiowe (M5 ma napęd na obie osie z możliwością wybrania trybu RWD) i aktywny tylny dyferencjał Active M (może być blokowany w zakresie od 0 do 100 proc.). Nad precyzją prowadzenia czuwa – wspomagany elektrycznie – układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i obniżone zawieszenie (aktywne, z regulacją siły tłumienia).
BMW M5 Competition osiąga 100 km/h w 3,3 s. W 10,8 s od startu na liczniku pojawia się 200 km/h. Prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem M Driver limiter prędkości zostaje zdjęty, co pozwala na rozpędzenie się do 305 km/h.