Wiosną BMW pokazało zmodernizowaną serię 5. Nie jest więc niespodzianką, że nieco później podobnej kuracji odmładzającej poddano również najmocniejsze wersje tego modelu, czyli BMW M5 i M5 Competition.
BMW M5
Zmiany stylistyczne są analogiczne jak w serii 5. Samochód otrzymał dość mocno zmieniony pas przedni z reflektorami diodowymi w kształcie litery L, atrapa chłodnicy wnika niżej w zderzak, a chromowana, jednoczęściowa teraz ramka otacza obie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi listwami i znaczkiem M.
Duży centralny wlot powietrza ma kształt sześciokąta i mieści chłodnicę oleju oraz czujnik radarowy aktywnego regulatora prędkości (ACC).
BMW M5
Diodowe lampy tylne są teraz trójwymiarowo uformowane, a ich wzór świateł nową interpretację typowego dla BMW kształtu L.
Nowością jest kolor szary Brands Hatch i czerwony Motegi metalizowany oraz lakiery BMW Individual: niebieski "tanzanit II" metalizowany, czerwony "awenturyn II" metalizowany i matowy "mroźny bazalt" metalizowany.
W wyposażeniu dodatkowym dostępne są teraz również znane z BMW M8 20-calowe frezowane obręcze kół M Double Spoke w kolorze szarym.
BMW M5
]W standardowych hamulcach M z pływającymi tarczami zaciski lakierowane na niebiesko są teraz dostępne również w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym.
Największą nowością we wnętrzu jest centralny ekran, którego średnicę zwiększono z 10,25 do 12,3 cala.
Nowa jest również koncepcja obsługi z dwoma przyciskami na konsoli środkowej, która została zaczerpnięta została z BMW M8. Przycisk M Mode pozwala na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT, natomiast przycisk Setup prowadzi bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można indywidualnie konfigurować opcje napędu i zawieszenia. BMW M5 Competition ma również tryb TRACK, przeznaczony do jazdy po torze.
BMW M5
Nowe amortyzatory z BMW M8 Gran Coupé oraz nowe zestrojenie układu jezdnego dają BMW M5 Competition lepsze prowadzenie i właściwości jezdne podczas jazdy na limicie. BMW M5 Competition jest w porównaniu z BMW M5 o 7 mm niższe.
W zmodernizowanym BMW M5 nie ma natomiast zmian jeśli chodzi o napęd. Samochód nadal jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 4,4 l z technologią BMW M TwinPower Turbo, który w BMW M5 generuje 600 KM, a w BMW M5 Competition - 625 KM. Wyposażenie standardowe obejmuje 8‑stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.
BMW M5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a po 11,1 s wskazówka prędkościomierza dochodzi do 200 km/h. BMW M5 Competition wykonuje te zadania jeszcze szybciej: 100 km/h osiąga w czasie 3,3 s, a 200 km/h w czasie 10,8 s.