Wiemy już wszystko o nowej generacji BMW serii 5 – typoszeregu G30. Sprzedaż auta rozpocznie się jeszcze przed końcem roku!
Siódme już wcielenie serii 5 mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o nową platformę. Rozstaw osi to 2975 mm. Pojemność bagażnika w wersji sedan wynosi 530 l.
BMW serii 5 typoszeregu G30
Kształty karoserii nawiązują do poprzednika. Styliści podkreślają rewelacyjnie niski współczynnik oporu powietrza Cd 0,22. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy samochód jest aż o 100 km lżejszy od poprzednika. BMW G30 wyposażono w niezależne zawieszenie każdego z kół (układ aluminiowych wahaczy).
BMW serii 5 typoszeregu G30
W kabinie jest więcej przestrzeni niż w poprzedniku, zwłaszcza w drugim rzędzie (więcej miejsca na nogi). Auto otrzymało też znacznie lepszą izolację akustyczną (inna konstrukcja szyb). Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje m.in. czterostrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza czy system masażu dla pasażerów tylnej kanapy. Standardem jest nowa generacja systemu iDrive. Wyposażono go w dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. System może być obsługiwany bezpośrednio z ekranu, pokrętłem, komendami głosowymi lub gestami. Na liście dodatków znalazł się nowy wyświetlacz HUD. Jego powierzchnia projekcyjna zwiększona została aż o 70 proc, dzięki czemu może on teraz wyświetlać m.in. listę kontaktów z telefonu czy nazwy odtwarzanych utworów muzycznych.
BMW serii 5 typoszeregu G30
Auto wyposażone jest w szereg systemów bezpieczeństwa, jak np. – wykorzystujący kamery i czujniki radarowe – układ unikania kolizji bocznych. System potrafi samoczynnie skorygować tor jazdy, by uniknąć zderzenia z pojazdem poruszającym się po sąsiednim pasie ruchu. Nowością jest też adaptacyjny tempomat działający w zakresie prędkości od 15 do 210 km/h. Wyposażono go w asystenta pasa ruchu automatycznie utrzymującego pojazd na zadanym pasie. W czasie podróży autostradowych rola kierowcy ograniczona jest więc do minimum.
BMW serii 5 typoszeregu G30
Samochód trafić ma do europejskich salonów 11 listopada bieżącego roku. Do wyboru będą wówczas trzy wersje napędowe.
Cenniki otwiera model 520d z dwulitrowy dieslem. Silnik osiąga moc 190 KM (4000 obr./min) i rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm dostępny w zakresie 1750-2500 obr./min). Klienci będą mieli do wyboru sześciostopniową ręczną lub ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz odmianę xDrive (z napędem na obie osie). Podstawowa wersja (z ręczną skrzynia biegów) przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s i rozpędza się do prędkości 238 km/h.
Zwolennicy jednostek benzynowych zdecydować się mogą na model 530i. Dwulitrowy, turbodoładowany motor rozwija 252 KM (w zakresie 5200-6500 obr./min) i 350 Nm (1450-4800 obr./min). Ta wersja dostępna będzie jedynie z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią. Samochód z napędem na tył (w cennikach będzie też BMW 530i xDrive) osiąga sektę w 6,2 s i rozpędza się do 250 km/h.
BMW serii 5 typoszeregu G30
W ofercie będzie też odmiana BMW 540i. Ta wyposażona zostanie w sześciocylindrowy silnik 3,0 l sprzęgany wyłącznie z ośmiostopniowym automatem. Jednostka generuje 340 KM (5500-6500 obr./min) i 450 Nm (1380-5200 obr./min). Auto przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s i rozpędza się do 250 km/h.
Począwszy od marca przyszłego roku ofertę uzupełnią kolejne wersje napędowe. Będą to BMW 530d (sześciocylindrowy diesel - 265 KM i 620 Nm), usportowione M550i xDrive oraz hybrydowa – 530e iPerformance - i - wysokoprężna – 520d Efficient Dynamics.
BMW serii 5 typoszeregu G30
BMW 530e iPerformance będzie ładowaną z gniazdka hybrydą plug in. Sumaryczna moc układu napędowego to 252 KM i 420 Nm (czterocylindrowy benzynowy 2,0 l i motor elektryczny). Standardem będzie ośmiostopniowy automat. Samochód przyspieszać ma do 100 km/h w 6,2 s. Maksymalny zasięg na silniku elektrycznym wynosi 45 km, średnie spalanie – przy wykorzystaniu w pełni naładowanych baterii – to zaledwie 2 l/100 km..
Najmocniejsza wersja – BMW M550i xDrive – otrzyma ośmiocylindrowy silnik 4,4 l o mocy 462 KM. Jednostka może się pochwalić monstrualnym momentem obrotowym 620 Nm oferowanym już od 1800 obr./min! Auto osiągać ma prędkość 100 km/h w 4 s.