BMW X1 F48 FL Hybrid PlugIn 25e 220 KM
BMW X1
BMW X1 to najmniejszy z serii SUV-ów produkowanych przez koncern z Monachium. Samochód, który zbudowano na płycie podłogowej BMW 3 kombi, wszedł do produkcji w 2009 roku. Pojazd był dostępny również w wersji z napędem na jedną (tylną) oś, a nie tylko jako AWD.
W kwietniu 2012 roku samochód został poddany niewielkiemu liftingowi.
Jesienią 2015 roku do salonów trafiła druga generacja X1. W stosunku do poprzednika samochód urósł, dzięki czemu więcej miejsca jest we wnętrzu, większy jest również bagażnik. Większość wersji posiada napęd na przód, AWD dostępne jest tylko z najmocniejszymi silnikami.
BMW X1 F48 FL Hybrid PlugIn
II wcielenie BMW X1 zadebiutowało w czerwcu 2015 roku. Nowy model jest zauważalnie wyższy od poprzednika. Dzięki temu udało się wygospodarować znacznie więcej przestrzeni we wnętrzu. Fotele kierowcy i pasażera umieszczono o 36 mm wyżej niż do tej pory. O 64 mm podniesiono też siedzisko tylnej kanapy. Jej pasażerów ucieszy np. dodatkowe 37 mm przestrzeni na wysokości kolan. Przestrzeń ta może być dodatkowo powiększona (do 66 mm) jeśli klient zdecyduje się na – oferowaną jako opcja – przesuwaną tylną kanapę. W stosunku do poprzedniej generacji zdecydowanie powiększyła się też przestrzeń ładunkowa. Bagażnik ma teraz pojemność 505 l. To aż o 85 l więcej niż do tej pory. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielone w stosunku 40:20:40) kufer powiększa się do 1550 l. W zależności od wersji klienci mogą się zdecydować na sześciostopniową ręczną lub ośmiostopniową, automatyczną przekładnię Steptronic. Standardowo napęd przekazywany jest na koła przedniej osi. Bogatsze wersje oferowane będą z napędem 4x4 systemu xDrive.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-01-06