chceauto.pl
x

BMW X1 E84 25i 218 KM

BMW X1 E84 25i 218 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2009
Średnia cena
trudna do określenia
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Napęd
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2497 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
218 KM
0-100 km/h
7.9 s.
V max
223 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
69 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
420 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.7 s.
Prędkość maksymalna
203 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

BMW X1 E84 25i 218 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW X1 E84 25i 218 KMBMW X1 E84 25i 218 KMBMW X1 E84 25i 218 KMBMW X1 E84 25i 218 KMBMW X1 E84 25i 218 KMBMW X1 E84 25i 218 KMBMW X1 E84 25i 218 KMBMW X1 E84 25i 218 KM

BMW X1 E84 25i 218 KM

BMW X1

BMW X1 to najmniejszy z serii SUV-ów produkowanych przez koncern z Monachium. Samochód, który zbudowano na płycie podłogowej BMW 3 kombi, wszedł do produkcji w 2009 roku. Pojazd był dostępny również w wersji z napędem na jedną (tylną) oś, a nie tylko jako AWD.

W kwietniu 2012 roku samochód został poddany niewielkiemu liftingowi.

Jesienią 2015 roku do salonów trafiła druga generacja X1. W stosunku do poprzednika samochód urósł, dzięki czemu więcej miejsca jest we wnętrzu, większy jest również bagażnik. Większość wersji posiada napęd na przód, AWD dostępne jest tylko z najmocniejszymi silnikami.



BMW X1 E84

BMW X1 debiutowało w 2009 roku jako najmniejszy z gamy crossoverów niemieckiego producenta, a w 2012 roku auto poddano liftingowi. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej BMW 3, ale stylistycznie nawiązuje do większych X3 i X5.

Pierwsza generacja przetrwała w produkcji do 2015 roku, gdy została zastąpiona przez X1 II.

X1 I generacji to samochód niewielki i z tego trzeba sobie zdać sprawę. Szczególnie ciasno może być osobom wysokim siedzącym z tyłu. Zastosowane we wnętrzu materiały nie należą do światowej czołówki (w wyższych modelach BMW plastiki są lepszej jakości), ale nie schodzą poniżej pewnego poziomu, a dodatkowo są dobrze spasowane, dzięki czemu w czasie jazdy wnętrze nie generuje denerwujących odgłosów.

Duży prześwit przydaje się podczas pokonywania wysokich krawężników. Zawieszenie udało się zestroić tak, że wysoka sylwetka nie przeszkadza podczas szybko pokonywanych zakrętów. Natomiast podczas szybkiej jazdy autostradowej opływające nadwozie powietrze generuje spory szum, co jest cechą charakterystyczną crossoverów czy SUV-ów. W samochodach osobowych jest po prostu ciszej. Takie są zasady aerodynamiki.

Gama jednostek napędowych dostępnych w X1 jest szeroka. Niestety, przymierzając się do zakupu samochodu używanego lepiej szerokim łukiem omijać diesle. W X1 stosowano jednostki z serii M47 i N47 (ta ostatnia cechowała się wysoką mocą, powyżej 170 KM) o pojemności wyłącznie 2.0 (oznaczenie 18d czy 23d to rozróżnienia ze względu na moc, ale nie na pojemność).

Silnik 2.0d, właściwie niezależnie od mocy, łączy dobre lub doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa, przez co samochody z tym silnikiem były chętnie kupowane na rynku pierwotnym. Niestety, jednostka ta okazała się bardzo awaryjna, a problemy zaczynają się po przekroczeniu 150 tys. przebiegu.

Pół biedy, gdyby trzeba było się liczyć z eksploatacyjnym zużyciem wtryskiwaczy, kół dwumasowych czy turbosprężarki, bo to dotyczy właściwie każdego nowoczesnego diesla. W przypadku dwulitrowego wysokoprężnego silnika BMW te elementy oczywiście się zużywają (skrócenie interwału wymiany oleju silnikowego z zalecanych 30 tys do 10 tys. km pozwala wydłużyć czas życia turbosprężarki), ale dochodzą awarie kół pasowych osprzętu (w tym pompy wodnej) oraz klep wirowych w kolektorze dolotowym. Ta ostatnia awaria jest szczególnie groźna. Podobnie jak w Alfie Romeo 159, urwana klapa wirowa wpada do cylindra i potrafi kompletnie zdemolować jednostkę napędową. Koszty naprawy idą w tysiące.

Ponadto w silniku 2.0d BMW często psuje się pompa wstępnego ciśnienia, a w samochodach z DPF-em trzeba zwracać uwagę na rosnący poziom oleju (dostaje się do niego paliwo podczas wypalania sadzy), co nie tylko pogarsza właściwości smarne, ale może prowadzić do uszkodzenia uszczelnień i wycieków. Zjawisko to nasila się w samochodach użytkowanych głównie w mieście. Na koniec liczyć trzeba się ze zużyciem kół rozrządu.

Jednym słowem: diesla 2.0d BMW lepiej omijać szerokim łukiem (i nie dotyczy to tylko X1, ale wszystkich samochodów BMW z podobnych lat produkcji). Lepszym wyborem będą silniki benzynowe. Wybierając taką jednostkę możemy liczyć na mniejszy przebieg (a więc mniejsze wyeksploatowanie całego pojazdu), mniejszą awaryjność i mniejszą ilość kosztownego osprzętu. Oczywiście wszystko to kosztem wyższego zużycia paliwa. W BMW X1 do wyboru są wyłącznie rzędowe silniki o czterech lub sześciu cylindrach (oferta zmieniała się w ciągu lat).

BMW X1 - ze względu na reputację marki - dobrze trzyma cenę, a więc zakup auta nie będzie tani. Trzeba się również liczyć ze sporymi wydatkami w autoryzowanych serwisach, a nie wszystkie elementy są dostępne poza ASO. Prze zakupem danego egzemplarza warto obejrzeć nadwozie pod kątem rdzy. W samochodzie korozja nie powinna występować, jeśli jest inaczej może to sugerować wypadkową przeszłość.

Wyposażenie X1 jest zróżnicowane, jednak już w najprostszych wersjach auto posiada wszystko co niezbędne. Uwaga, napęd na wszystkie koła nie jest regułą, szukając samochodu AWD trzeba wybrać auto z oznaczeniem X w nazwie.

Czy więc X1 będzie dobrym nabytkiem? Tak, jeśli zdajemy sobie sprawę ze stosunkowo wysokich kosztów utrzymania oraz wybierzemy samochód z silnikiem benzynowym. Od diesla trzymajmy się z daleka!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-10-05

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

BMW X1 M35i xDrive. Nowość z mocnym silnikiem2023-06-28BMW X1 po liftingu2019-05-04Używane: BMW X1 I generacji2015-10-05BMW X1 oficjalnie2015-06-03Tak wygląda BMW X1 po liftingu2012-04-03BMW X1 nowej generacji. Również jako iX12022-06-07

BMW X1 CRASHTEST

BMW X1 E84 25i 218 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS