Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW X3 F25 20i 184 KM
BMW X3
BMW X3 to samochód, który stanowił odpowiedź niemieckiego koncernu na rosnącą popularność SUV-ów i crossoverów. Był to drugi pojazd z serii X, po X5. Pierwsze generacja X3 (E83) debiutowała w 2003 roku. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem i był produkowany aż 2010 roku (w 2006 roku przeprowadzono lifting).
W 2010 roku na rynek weszła druga generacja BMW X3 (F25). Jej lifting przeprowadzono na początku 2014 roku.
BMW X3 F25
W 2010 roku BMW zaprezentowało II generację BMW X3 (F25). Produkcja tego modelu odbywa się wyłącznie w USA, w fabryce BMW w Spartanburgu. W porównaniu do poprzednika samochód urósł, rozbudowano również wyposażenie.
Auto oferowano szeroką gamą jednostek napędowych, benzynowych i wysokoprężnych, z manualną skrzynią biegów lub - opcjonalnie - ośmiostopniowym automatem, z napędem na oś tylną lub wszystkie koła.
Na początku 2014 roku BMW zaprezentowało X3 po liftingu. W samochodzie zmieniono głównie przednią część nadwozia: zderzak, kształt świateł, osłonę chłodnicy, na obudowach lusterek pojawiły się kierunkowskazy.
W X3 po liftingu zadebiutował całkowicie nowy dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 190 KM, który zastąpił wcześniej stosowaną jednostkę o tej samej pojemności i mocy 184 KM. Pozostałe silniki poddano modernizacji, dzięki czemu wszystkie wersje mają zużywać mniej paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-02-19