Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW X3 G01 FL 20i 184 KM
BMW X3
BMW X3 to samochód, który stanowił odpowiedź niemieckiego koncernu na rosnącą popularność SUV-ów i crossoverów. Był to drugi pojazd z serii X, po X5. Pierwsze generacja X3 (E83) debiutowała w 2003 roku. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem i był produkowany aż 2010 roku (w 2006 roku przeprowadzono lifting).
W 2010 roku na rynek weszła druga generacja BMW X3 (F25). Jej lifting przeprowadzono na początku 2014 roku.
BMW X3 G01 FL
Nowe BMW X3 debiutowało w połowie 2017 roku. Samochód ma 4716 mm długości, 1987 mm szerokości i 1676 mm wysokości przy rozstawie osi 2864 mm. Pojemność bagażnika to 550 litrów, poprzez złożenie tylnej kanapy można uzyskać przestrzeń bagażową o pojemności do 1600 litrów.
Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika. X3 G01 ma krótkie zwisy (po ok. 16 cm) i - jak zapewnia producent - rozkład mas zbliżony do ideału, czyli 50:50, a to oznacza doskonałe właściwości jezdne. Jednocześnie samochód ma zachować całkiem niezłą dzielność w terenie.
BMW X3 będzie oferowane w trzech wersjach wyposażeniowych: xLine, M Sport i Luxury Line. Standardem będą felgi 18-calowe, w opcji znajdą się większe rozmiary do 21 cali włącznie. BMW X3 Zawieszenie ma dostarczać kierowcy niezwykłych wrażeń, a lista opcji w tym zakresie obejmuje m.in. zawieszenie M Sport, hamulce M Sport, układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i aktywne zawieszenie Dynamic Damper Control.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-04