Druga generacja BMW serii 6 (E63)zadebiutowała w 2002 roku (pierwsze "szóstki" produkowano na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Samochód oparto na płycie podłogowej modelu 5 typoszeregu E60. W 2004 roku ofertę poszerzono o kabriolet (E64), a rok później pojawiła się najmocniejsza wersja M6. Produkcję BMW 6 zakończono w 2010 roku. BMW M6 z 2010 roku to ostatni samochód niemieckiej marki sprzedawany z kultowym silnikiem V10 o mocy 507 KM. Model 6 trzeba traktować jak samochód sportowy, a co za tym idzie nie będzie to auto tanie ani w zakupie, ani w eksploatacji. Oferta samochodów używanych nie jest zbyt bogata i na jej podstawie trudno doszukiwać się typowych usterek. Przed zakupem trzeba jednak dokładnie zweryfikować przeszłość samochodu pod kątem ewentualnej wypadkowości. Mocne silniki i tylny napęd to przeważnie zabójcza mieszanka.
Trzecia generacja "szóstki" zaprezentowana została pod koniec listopada 2010 roku, pierwsze auta wprowadzono na rynek kilka miesięcy później. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową nowej "piątki" typoszeregu F10, stąd też zmiana liter (z E na F) w kodzie samochodu. W momencie debiutu samochody dostępne były w dwóch wersjach nadwoziowych - coupe i cabrio. W grudniu 2011 roku BMW zaprezentowało również "czterodrzwiowe coupe", które rywalizować ma na rynku m.in z Mercedesem CLS.
W styczniu 2015 roku na rynku pojawił się model po luftingu. Zmiany w wyglądzie ograniczono do zwyczajowego minimimum. Z przodu pojawił się nowy zderzak - inne są więc m.in dolne wloty powierza i osłona chłodnicy. Wprawne oko dostrzerze też nowe reflektory, w których źródłem światła są teraz wyłącznie diody LED. Z tyłu drobnych poprawek aparycji doczekał się wyłącznie zderzak. W palecie barw nadwozia zadebiutowały cztery nowe kolory: Glacier Silver, Cashmere Silver, Mediterranean Blue i Melbourne Red. Auto otrzymało też nowe wzory aluminiowych felg. Podstawowe, sześciocylindrowe modele, oferowane są z kołami o średnicy 17 cali. Mocniejsze odmiany z silnikiem V8 standardowo otrzymują obręcze w rozmiarze 18 cali.
II generacja współczesnej szóstki GT zadebiutowała w połowie 2017 roku.
Z poprzednia generacją nowy model łączy jedynie nazwa. Karoseria ma teraz 5 091 mm długości (+ 87 mm), 1 902 mm szerokości (bez zmian) i 1 538 mm (-21 mm). Wrażenie robi też monstrualny rozstaw osi – 3 070 mm. Mimo słusznych rozmiarów auto może pochwalić się rewelacyjnym współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cd 0,25 (w poprzedniku 0,29). Nawiązania do klasycznych coupe znajdziemy w pozbawionych ramek okien drzwiach, nisko opadającej linii dachu czy wlotom powietrza w przednich błotnikach.
Mówiąc o nadwoziu nie można też pominąć zaskakująco pojemnego bagażnika. W porównaniu z poprzednikiem ma on aż o 110 l większą pojemność, która wynosi teraz 610 l (1800 gdy złożymy oparcia tylnej kanapy).
Kabinę utrzymano w typowym dla niemieckiej marki stylu. Znajdziemy w niej m.in. wieńczący deskę rozdzielczą dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. Na listę opcji trafił system sterowania systemami pokładowymi gestami lub głosem, wyświetlacz przezierny HUD, czy fotele z funkcją masażu.
Wszystkie wersje silnikowe (początkowo trzy) sprzęgane są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Podstawowy model - BMW 630i Gran Turismo – napędzany jest benzynowym R4 o pojemności 2,0 l. Silnik rozwija 258 KM (5000-6500 obr./min) i 400 Nm (1550-4400 obr./min). Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Wyżej w hierarchii stoi BMW 640i Gran Turismo z 3,0-litrowym, benzynowym R6. Moc 340 KM (5500-6500 obr./min) i 450 Nm (1380-5200 obr./min) gwarantują setkę w 5,4 s (v-max – 250 km/h).
Do wyboru jest również wysokoprężne 3,0 l R6 o mocy 265 KM (4000 obr./min) i momencie obrotowym 620 Nm (2000-2500 obr./min). W tej konfiguracji (630d) samochód osiąga setkę w 6,1 s.
Auta wyposażone w jednostki R6 będzie też można zamówić w napęd 4x4 BMW xDrive. W każdym z przypadków (BMW 640i Gran Turismo i BMW 630d Gran Turismo) sprint do 100 km/h trwa o 0,1 szybciej.
Wszystkie egzemplarze wyposażone będą w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi (opcjonalnie obu). Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w listopadzie 2017 roku.