chceauto.pl
x

Citroen C3 III 1.6 HDI 75 KM

Citroen C3 III 1.6 HDI 75 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2018
Średnia cena
33 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1165 kg
Ładowność
455 kg

OSIĄGI Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
75 KM
0-100 km/h
15.5 s.
V max
169 km/h
Zasięg
720 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
5.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Zbiornik paliwa
42 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/65 R15
195/65 R15
205/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
300 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Citroen C3 III 1.6 HDI 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KMCitroen C3 III 1.6 HDI 75 KM

Citroen C3 III 1.6 HDI 75 KM

Citroen C3

Citroen C3 to typowy reprezentant samochodów segmentu B. Pierwszy model tej serii zadebiutował w 2002 roku i przetrwał w ofercie francuskiej marki do 2009 roku. Wtedy na rynku pojawiła się druga generacja auta, która w dużej mierze bazowała na rozwiązaniach technicznych poprzednika. Wspólną cechą obu wcieleń C3 jest wysoki komfort resorowania i przestronna - jak na tę klasę - kabina. Auta mają też - niestety - słabość do zawodnej elektroniki.

Citroen C3 III

Trzecia generacja Citroena C3 zaprezentowana została w połowie 2016 roku. Auto zaprojektowano od podstaw w oparciu o nową płytę podłogową. Dzięki temu może się ono pochwalić większym o niemal 9 cm rozstawem osi (2540 mmm). Samochód zerwał ze stylistyką poprzedników. C3 upodobniło się do modelu Cactus - oprócz charakterystycznego kształtu świateł zastosowano w nim m.in. znane z Cactusa listwy boczne o nazwie airbump. Firma postawiła też na możliwość personalizacji - osobno dobrać można kolor karoserii, dachu i słupków oraz listew airbump. W sumie nabywcy mają do wyboru aż 36 wariantów zestawień kolorystycznych.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-01

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Citroen C3 po zmianach. Znamy ceny!2020-03-13Citroen C3 po liftingu2013-03-04100 tys. nowych Citroenów C32017-05-01Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną2023-10-18Citroen C3 po liftingu2020-02-12Citroen C3 Aircross z 9 tys. zamówień2017-10-18

Citroen C3 III 1.6 HDI 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Dacia Sandero

Dacia Sandero

1.5 dCi 75 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Clio

Renault Clio

1.5 dCi 75 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 208

Peugeot 208

1.6 HDI 75 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai i20

Hyundai i20

1.1 CRDi 75 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 40 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Corsa

Opel Corsa

1.3 CDTI 75 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.6 TDI 80 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen C3 III 1.6 HDI 75 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS