Citroen C3 Aircross I 1.5 HDI 120 KM
Citroen C3 Aircross
Samochód zaprezentowano w czerwcu 2017 roku. Nawiązanie do standardowego C3 nie jest przypadkowe. Oba auta powstały na wspólnej płycie podłogowej.
Citroen C3 Aircross I
Citroen C3 Aircross pierwszej generacji mierzy dokładnie 4,15 m długości, 1,76 m szerokości i 1,64 m wysokości. Na tle zwykłego C3 może się też pochwalić większymi kołami (16 i 17 cali) oraz zwiększonym o 20 mm prześwitem.
Zgodnie z modą zapoczątkowaną przez model Cactus nabywcom zagwarantowano duże możliwości personalizacji. W cennikach znaleźć się ma 8 kolorów karoserii, 4 kolory dachu i cztery pakiety kolorystyczne obejmujące dodatki. W połączeniu z bogatą ofertą kołpaków i obręczy kół do wyboru będzie aż 90 kombinacji!
Kabina oferuje sporo przestrzeni (zwłaszcza nad głowami pasażerów) i wysoki komfort (np panoramiczny dach o długości blisko 1 m). W konsoli centralnej zaprojektowano miejsce na smartfon, które jest jednocześnie bezprzewodową stacją do ładowania. Oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej pomieści 1,5-litrową butelkę, podobnie jak kieszenie w drzwiach przednich po stronie kierowcy i pasażera. Po stronie pasażera wygospodarowano ponadto zagłębienie przypominające piórnik, na drobne przedmioty, takie jak klucze, długopis czy monety. Osobnymi schowkami dysponują też pasażerowie zasiadający z tyłu.
W bagażniku zmieścimy pakunku o objętości do 410 l (520 litrów po przesunięciu tylnej kanapy). Gdy zdecydujemy się ją złożyć uzyskamy 1289 litrów.
Jeżeli chodzi o nowe technologie, to lista dodatków obejmować ma chociażby 12 systemów, które ułatwiają codzienną eksploatację (kamera cofania, bezkluczykowy dostęp, nawigacja sterowana głosowo, automatyczna zmiana świateł czy wyświetlacz HUD).
Do C3 nawiązuje paleta jednostek napędowych. Do wyboru są benzynowe, trzycylindrowe silniki PureTech: 82 KM, 110 KM i 130 KM, które – w zależności od mocy – występować mogą z sześciostopniową, automatyczną przekładnią. Dwa diesle - BlueHDi 110 KM i BlueHDi 120 KM dostępne są wyłącznie z sześciostopniowymi skrzyniami ręcznymi.
W cennikach próżno szukać napędu 4x4. Citroen oferuje za to system Grip Control (ma kilka trybów jazdy zoptymalizowanych dla różnych warunków drogowych) z funkcją Hill Assist Descent (kontrola zjazdu).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-04