chceauto.pl
x

Citroen C4 II 1.6 HDI 115 KM

Citroen C4 II 1.6 HDI 115 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
27 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1275 kg
Ładowność
535 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
115 KM
0-100 km/h
11.3 s.
V max
190 km/h
Zasięg
950 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.3 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15
205/55 R16
205/50 R17
215/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
408 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Citroen C4 II 1.6 HDI 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen C4 II 1.6 HDI 115 KMCitroen C4 II 1.6 HDI 115 KMCitroen C4 II 1.6 HDI 115 KMCitroen C4 II 1.6 HDI 115 KMCitroen C4 II 1.6 HDI 115 KMCitroen C4 II 1.6 HDI 115 KMCitroen C4 II 1.6 HDI 115 KMCitroen C4 II 1.6 HDI 115 KM

Citroen C4 II 1.6 HDI 115 KM

Citroen C4

Citroen C4 to samochód klasy kompakt. W prostej linii auto jest następcą popularnego w końcu lat osiemdziesiątych Citroena BX oraz jeg następcy - modelu Xara. Citroen C4 zadebiutował w 2002 roku i - jak każdy z poprzedników - miał za zadanie zdetronizowanie Volkswagena Golfa. Pierwsza generacja produkowana była do 2010 roku - dwa lata wcześniej poddano ją liftingowi. Obecnie w ofercie francuskiej marki znajduje się druga generacja modelu, który - ze względu na stosunkowo wysokie ceny w salonach - cieszy się umiarkowaną popularnością. Duża utrata wartości sprawia, że auto jest ciekawą propozycją na rynku wtórnym.

Citroen C4 II

Citroen C4 II debiutował w 2010 roku. Do jego zbudowania użyto tej samej płyty podłogowej, co w poprzedniku (identyczny jest np rozstaw osi) ale poza wspólną platformą, samochód zaprojektowano od podstaw.

O ile pierwsza generacja Citroena C4 mogła szokować niezwykłymi rozwiązaniami, jak nieruchomy środek kierownicy, dzielona tylna szyba (w wersji trzydrzwiowej) czy umieszczony na środku konsoli, przezierny wyświetlacz podający prędkość i inne parametry, o tyle druga generacja pozbawiona jest wszelkich kontrowersji, stając się zwykłym, klasycznym kompaktem. Być może zabieg taki zastosowano po to, by uniknąć wewnętrznej konkurencji dla serii DS.

W przeciwieństwie do pierwszej serii modelu C4 II nie jest już oferowany jako trzydrzwiowy hatchback - klienci mają do wyboru model pięciodrzwiowy lub - na wybranych rynkach pozaeuropejskich - czterodrzwiowego sedana. Kombi w ogóle nie jest dostępne.

Pod koniec 2014 roku samochód poddano faceliftingowi. Z przodu pojawiły się wykonane w technologii LED światła o nowym kształcie. Podobny zabieg zastosowano z tyłu, gdzie przeprojektowano delikatnie również klapę bagażnika. We wnętrzu pojawiły się nowe, lepsze materiały, największą nowością jest jednak siedmiocalowy tablet umieszczony na konsoli środkowej. Urządzenie to stanowi centrum zarządzania pokładowymi systemami infotainment.

Jednocześnie odświeżono ofertę silnikową. Z oferty wycofano benzynowe silniki 1.4 i 1.6 VTi, zastępując je doładowanymi, trzycylindrowymi silnikami 1.2 THP o dyskusyjnej trwałości.

Zawieszenie Citroena C4 to klasyczne francuskie rozwiązanie z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. Nastawy zawieszenia zestrojono typowo po francusku, a więc z naciskiem na komfort. Nie każdy lubi przechylanie samochodu na szybko pokonywanych zakrętach, dlatego warto z tego sobie zdawać sprawę.

Samo zawieszenie jest dość trwałe, użytkownicy nie donoszą o zbyt szybkim zużywaniu się wahaczy czy innych elementów. Godne podkreślenia są również przystępne ceny części zamiennych, zarówno dostępnych już zamienników, jak i oryginałów.

Silnik benzynowy stosowane w samochodach przedliftingowych to stanowiące efekt współpracy z BMW jednostki 1.6 VTi oraz 1.4. W silniku VTi pojawiają się wycieki oleju - głównie z elektrozaworu pompy oleju oraz napinacza rozrządu.

Silniki benzynowe to jednak rzadkość w C4. Zdecydowanie chętniej wybierano samochody z silnikiem wysokoprężnym. Do wyboru były jednostki 1.6 HDI i 2.0 HDI, przy czym bestsellerem zdecydowanie była słabsza wersja.

Wszystkie silniki wyposażone były w filtry cząstek stałych. We wprowadzonych później silnikach oznaczonych jako BlueHDI dodatkowo pojawił się katalizator SCR, którego zadaniem jest redukcja emisji tlenków azotu. Niestety wymaga on uzupełniania płynu AdBlue.

Oczywiście silniki wysokoprężne wykonane są w technologii common-rail i posiadają dwumasowe koło zamachowe, przy czym cena tego elementu jest względnie przystępna (szczególnie w porównaniu do konkurencji z Niemiec).

Citroen C4, jak większość samochodów francuskich, cechuje się dużym spadkiem wartości, co czyni z tego pojazdu atrakcyjną propozycję na rynku wtórnym. Warto przy tym zainteresować się samochodami poleasingowymi, z udokumentowaną historią i z polskiego salonu.


Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-12-30
Wymiary: długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Nowy Citroen C4 w szczegółach2020-07-03Citroen C4 nowej generacji2020-06-18Citroen C4 po liftingu2014-12-11Używane: Citroen C4 II2015-12-30Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?2022-11-07Citroen C4 Cactus po liftingu2017-10-27

Citroen C4 CRASHTEST

Ogłoszenia

Citroen C4

Citroen C4

kujawsko-pomorskie

24 000 zł

Citroen C4 II 1.6 HDI 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Hyundai i30

Hyundai i30

1.6 CRDi DPF 110 KM diesel2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 308

Peugeot 308

1.6 HDI 112 KM diesel2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V40

Volvo V40

1.6 D2 DPF 115 KM diesel2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 37 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz B-klasa

Mercedes B-klasa

180 CDI 109 KM diesel2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A3

Audi A3

1.6 TDI 105 KM diesel2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Delta

Lancia Delta

1.6 Multijet 120 KM diesel2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen C4 II 1.6 HDI 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS