Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Fiat Cinquecento I 899 41 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Fiat Cinquecento I 899 41 KM
Fiat cinquecento to ciekawy wybór dla osób szukających samochodów najtańszych, ale nie chcą jeździć maluchem. 500-tka ma ocynkowane nadwozie, mimo tego mogą pojawiać się problemy z rdzą. Silniki są raczej bezawaryjne, ale zdarzają im się wycieki oleju. Gorzej z osprzętem, niemal jak część eksploatacyjną należy traktować alternator (jest nieosłonięty i nisko umieszczony, a przez to atakowany przez wodę i sól). Zwracać trzeba uwagę na osłony przegubów, guma dość szybko parcieje i puszcza smar. Występują problemy z tylnymi hamulcami, dochodzi do zapiekania cylinderków. Układ wydechowy nie jest trwały, szczególnie tłumik drgań i końcowy tłumik. Trudy polskich dróg źle znosi zawieszenie (w tym amortyzatory). Fiat cinquecento produkowany był w latach 1994 - 1999.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.