Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
6.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
17 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.5 s.
Prędkość maksymalna
136 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Fiat Punto I 1.2 60 KM
Fiat Punto
Fiat Punto to jeden z najpopularniejszych modeli tego włoskiego producenta. Samochód debiutował w 1995 roku, od razu zdobywając tytuł Car of the Year. Pierwsze generacja Punto była produkowana do 1999 roku, gdy zaprezentowano następcę, czyli Punto II.
Druga generacja Punto powtórzyła sukces poprzednika. Samochód produkowano do 2006 roku, z liftingiem, który przeprowadzono trzy lata przed zakończeniem produkcji.
W 2006 roku z oferty wycofano samochody z mocniejszymi jednostkami napędowymi, pozostawiając jedynie najsłabszy, benzynowy silnik o mocy 60 KM i wysokoprężny o mocy 70 KM. Punto przemianowano na Punto Classic i w ten sposób auto przetrwało w produkcji... kolejne 4 lata.
Punto Classic produkowano równolegle z trzecią generację tego modelu, którą nazwano Grande Punto. Samochód ten debiutował w 2005 roku, w 2009 roku został poddany liftingowi. Przy okazji... zmieniono nazwę na Punto Evo i taki pojazd produkowano przez kolejne trzy lata.
Wreszcie na początku 2012 roku zaprezentowano kolejną modernizację (lifting) i... po raz kolejny zmieniono nazwę, wracając po prostu do Punto.
Fiat Punto I
Punto to Samochód Roku 1995, który okazał się wielkim przebojem włoskiego producenta. Auto w tej wersji produkowano do 2000 roku.
Najstarsze egzemplarze narażone są na ataki rdzy, problem ten wyeliminowano w młodszy pojazdach. Silniki mogą gubić olej, trzeba uważać na przegrzewanie, co niesie za sobą przepalanie uszczelki pod głowicą. W szybki sposób zużywać może się sprzęgło, ponadto trzeba dbać o jakość przewodów zapłonowych. Układ wydechowy podatny jest na korozję.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-24