chceauto.pl
x

Ford Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KM

Ford Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2008
Średnia cena
16 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
109 KM
0-100 km/h
10.9 s.
V max
188 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
29 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
33 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
7.9%
Średni przebieg
71 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
537 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KMFord Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KMFord Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KMFord Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KMFord Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KMFord Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KMFord Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KMFord Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KM

Ford Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KM

Ford Focus

Ford Focus I trafił do sprzedaży w 1998 roku i w niezmienionej formie przetrwał na rynku aż 7 lat. Druga generacja pojawiła się w 2004 roku i produkowana był aż do roku 2010 (z liftingiem w roku 2008). W 2010 roku zadebiutowała III generacja, której produkcję uruchomiono na początku 2011 roku. Samochód trafił do europejskich salonów wiosną tego samego roku.

Ford Focus Mk2

Druga generacja Forda Focusa weszła do produkcji w 2004 roku. Oferta obejmowała kilka wersji nadwoziowych (trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi, van o nazwie C-Max oraz coupe-cabrio ze sztywnym dachem) oraz kilkanaście różnych jednostek napędowych. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem, dlatego dziś jest częstą ofertą na rynku wtórnym.

Ford Focus II może się pochwalić zdecydowanie lepszym poziomem zabezpieczenia antykorozyjnego niż było to w przypadku wcześniejszej generacji, chociaż wciąż zdarzają się egzemplarze, które mają problem z rdzą. Ponownie wykwity pojawić mogą się w dolnych częściach drzwi, a także na dolnych krawędziach klapy bagażnika i silnika.

Wielowahaczowe zawieszenia, biorąc pod uwagę specyfikę polskich dróg, jest wytrzymałe - najszybciej poddają się łączniki stabilizatora (zarówno z przodu, jak i z tyłu), ale to akurat nie jest duży wydatek. Więcej pieniędzy wydany, gdy już konieczna będzie wymiana przednich wahaczy. Z tyłu wymieniać można pojedyncze silentbloki. Stosunkowo szybko zużywają się również przednie amortyzatory.

Inny element, który dość często odmawia dalszej współpracy jest układ elektrohydraulicznego wspomagania kierowcy. Problemem jest lokalizacja pompy układu - pod reflektorem, w pobliżu błotnika, przez co urządzenie jest narażone na kontakt z wodą. Problem ten nie dotyczy samochodów z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6.

Silniki benzynowe w Focusach II nie stwarzają większych problemów. W jednostkach 1.8 i 2.0 zdarzają się usterki cewek zapłonowych, które są dość drogie, możliwe są awarie układu zmiennych faz rozrządu w 115-konnym silniku 1.6.

Na rynku dominują auta z silnikami 1.4 i 1.6, z czego najlepszym kompromisem między osiągami, spalaniem i bezawaryjnością wydaje się być jednostka 1.6 w wersji 100-konnej. Większe pojemności cechuje wyższe zużycie paliwa, a że silniki Forda nie bardzo nadają się do montażu instalacji gazowej, nie są zbyt popularne. Z kolei pochodzący od Volvo silnik 2.5 turbo to już propozycja dla koneserów (moce od 225 do 350 KM).

Więcej kłopotów niż benzyniaki mogą sprawiać diesle. W Fordzie Focusie II montowano silnik 1.8 TDCi oraz jednostki 1.6 TDCi i 2.0 TDCi, które są efektem współpracy Forda z PSA i które okazują się być lepszym wyborem.

W silniku 1.8 TDCi szybko (nawet po kilkudziesięciu tys. km) wymiany może wymagać koło dwumasowe, a to nie jest mały wydatek. Ponadto dość szybko może poddać się pompa wysokiego ciśnienia. W jednostkach 1.6 i 2.0 te elementy są bardziej trwałe, natomiast lepiej unikać samochodów wyposażonych w DPF. Filtr cząstek stałych to element dość uciążliwy eksploatacji, szczególnie jeśli większość przebiegu przypada na jazdę miejską.

Ponadto w samochodach z silnikami Diesla pojawić się mogą nieszczelności w układzie dolotowym (między intercoolerem a sprężarką) oraz awarie czujnika położenia wałka rozrządu. W silniku 1.6 przytrafiają się również problemy ze smarowaniem turbosprężarki.

Części do Forda Focusa II są łatwo dostępne, na rynku jest również szeroki wybór zamienników w różnych cenach i jakości. Niestety, niektóre bardziej skomplikowane elementy (pompa wspomagania kierownicy, koło dwumasowe, sprzęgło) będą drogie niezależnie od źródła pochodzenia i producenta. Natomiast typowe części eksploatacyjne są generalnie dostępne w przystępnych cenach.

Oferta rynkowa używanych egzemplarzy Forda Focusa II jest szeroka i obejmuje zarówno samochody z polskich salonów, jak i importowane z zagranicy. Sporo samochodów ma za sobą flotową przeszłość, przy czym nie musi to być wada.

Warto dodać, że fordowskie diesle nie są znacznie bardziej awaryjne od jednostek konkurencji. Koła dwumasowe, filtry DPF czy usterki układu wtryskowego to elementy, które sprawiają kłopoty w zdecydowanej większości nowoczesnych silników wysokoprężnych (często jest to związane po prostu z dużym przebiegiem i zużyciem eksploatacyjnym) i kupując pozornie taniego w eksploatacji używanego diesla trzeba o tym pamiętać. Nikt nie sprzedaje samochód, w których nic nie jest do zrobienia, dlaczego warto zarezerwować sobie pewną kwotę na tzw. "pakiet startowy".

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-01

Wersje

Ford Focus ST Edition. Na drogę i na tor2024-04-28Ford Focus po liftingu2021-10-14Ford Focus z nowym napędem mikrohybrydowym2020-06-26Ford Focus z systemem HUD2018-07-04Ford Focus potrafi wykryć dziury2018-06-29Ford Focus IV generacji!2018-04-10

Ford Focus CRASHTEST

Ford Focus - AKCJE NAWROTOWE

2007-12-20Ford poinformował, że w niektórych samochodach Ford model: Focus, C-max, S-max i Galaxy, podczas rozgrzewania silnika w niskiej temperaturze otoczenia, w pompie podciśnienia układu hamulcowego może nie otworzyć się zawór zwrotny. W konsekwencji zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy może wystąpić odczuwalna twardość pedału hamulca a droga hamowania może ulec wydłużeniu. Szczegółowe dane wadliwych samochodów (model, silnik, miejsce produkcji, okres produkcji):

Focus 2,0 L Duratorq- TDCi (DW) Diesel Saarlouis, Niemcy 1/08/2005-29/12/2006
Focus 2,0 L Duratorq- TDCi (DW) Diesel Walencja, Hiszpania 1/08/2005-29/12/2006
2008-05-14Ford poinformował, że w niektórych samochodach Ford Focus mogą być zamontowane niewłaściwe śruby mocujące piastę tylnego koła, co może spowodowac poluzowanie tych śrub. W ekstremalnych przypadkach, gdy poluzowaniu ulegną wszystkie cztery śruby, może dojść do utraty sterowności i stabilności pojazdu.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 421 samochodów Ford Focus, wyprodukowanych w Niemczech, Hiszpanii i Rosji od końca lutego do początku kwietnia 2007 r.

plik pdf
2008-09-02W niektórych samochodach Ford Focus, Focus CC i Focus C-Max, mogły zostać wyprodukowane z nieodpowiednim fragmentem przewodu układu wspomagania kierownicy. Część ta może ulec przedwczesnemu uszkodzeniu, co może skutkować wyciekiem płynu z układu wspomagania kierownicy. Efektem wystąpienia wady, oprócz braku funkcji wspomagania kierownicy, w skrajnych przypadkach może być zapłon w komorze silnika.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 627 samochodów Ford Focus, Focus CC oraz Focus C-Max, wyprodukowanych w Saarlouis (Niemcy), Walencji (Hiszpania), Petersburgu (Rosja) i Pininfarina (Włochy) od 2 kwietnia do 15 maja 2008 r.

plik pdf
2009-06-12Niektóre samochody Ford Focus, Focus CC, C-MAX, Kuga, Mondeo, S-MAX i Galaxy z silnikiem Diesel 2,0 l Duratorq (DW10) mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Ford poinformował, że w wymienionych poniżej modelach, wyprodukowanych we wskazanych miejscach, w okresie od 1 listopada 2008 do 12 marca 2009 r., mogą występować nieprawidłowości w działaniu pompy podciśnienia układu hamulcowego, co może objawiać się twardością pedału hamulca oraz wydłużeniem drogi hamowania:
Focus - wyprodukowany Saarlouis i Walencji,
Focus kabriolet - wyprodukowany w Pininfarinie,
C-MAX - wyprodukowany Saarlouis,
Kuga - wyprodukowany Saarlouis,
Mondeo - wyprodukowany w Genk,
Mondeo - wyprodukowany w Sankt Petersburg,
S-MAX - wyprodukowany w Genk.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych było 1438 samochodów Ford Focus, Focus CC, C-MAX, Kuga, Mondeo, S-MAX i Galaxy

plik pdf
2009-10-15W niektórych samochodach Ford Focus 1,6 l, 1,8 l i 2,0 l, Duratorq-TDCi (DV) (DW) (Lynx) wyprodukowanych w okresie od 1 czerwca 2006 do 25 stycznia 2007 w Niemczech, Hiszpanii i Rosji, może dochodzić do nadmiernej korozji elementów układu chłodzenia silnika. Wada ta występuje tylko w samochodach użytkowanych w krajach, w których zimą stosowane są duże ilości soli. W ekstremalnych przypadkach korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i powodować przegrzanie, co może prowadzić nawet do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz przewodów i urządzeń sąsiadujących.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 1946 samochodów Ford Focus.

plik pdf
2010-08-11Polski dystrybutor samochodów Ford poinformował, że w samochodach modelu Focus wyprodukowanych w następujących zakładach i okresach produkcji występuje zwiększone ryzyko wystąpienia korozji:

1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe, Saarlouis 1/1/2006 - 31/5/2006
1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, Saarlouis 1/6/2006 - 25/1/2007;
1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe St. Petersburg 1/1/2006 - 31/5/2006;
1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, St. Petersburg 1/6/2006 - 25/1/2007;
1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe, Valencia 1/1/2006 - 31/5/2006;
1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, Valencia 1/6/2006 - 25/1/2007.

Na rynek polski wprowadzono 371 samochodów Ford Focus z ww. grupy.
2011-07-12W niektórych samochodach Ford Focus i Ford Focus C-Max wyprodukowanych w fabryce w Saarlouis między 19.02.2004 r. a 22.05.2007 r. oraz w fabryce w Valencii między 19.02.2004 r. a 31.05.2006 r., istnieje ryzyko powstania korozji na skutek stosowania dużej ilości soli na drogach podczas miesięcy zimowych. Korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i spowodować przegrzanie, co z kolei może prowadzić do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz sąsiednich przewodów i elementów.

plik pdf

Ford Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

1.9 TDI 105 KM diesel2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Cerato

Kia Cerato

1.6 CRDi 115 KM diesel2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Elantra

Hyundai Elantra

2.0 CRDi 113 KM diesel2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.5 dCi 105 KM diesel2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.7 CDTI 110 KM diesel2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S40

Volvo S40

1.6D 110 KM diesel2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Focus Mk2 1.6 TDCI 109 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS