Ford Galaxy IV 2.0 TDCI 150 KM
Ford Galaxy
Pierwszy Ford Galaxy (bliźniacze konstrukcje to VW Sharan i Seat Alhambra) trafił do sprzedaży w 1995 roku i produkowany był przez pięć lat. W 2000 roku samochód przeszedł niewielki lifting, który pozwolił mu przetrwać na rynku kolejne... sześć lat. Samochód określano jako drugą generację.
Od 2006 roku w sprzedaży dostępna była trzecia generacja Forda Galaxy. Model ten oferowano aż przez 9 lat.
W 2015 roku zaprezentowano generację IV. W tym przypadku zastosowano podobny zabieg, jak przy generacjach I i II. Oznacza, to że Galaxy IV nie jest prawdziwą nową generacją, ale samochodem, który poddano głębokiemu liftingowi. Galaxy otrzymał nowe wnętrze, zmienioną przednią i tylną część nadwozia oraz zmodernizowane silniki, ale zachowano płytę podłogową oraz linię boczną.
Ford Galaxy IV
IV generacja Forda Galaxy została zaprezentowana wiosną 2015 roku, a więc aż 9 lat po debiucie generacji III. W motoryzacji oznacza to szmat czasu. Dziwić więc może, że samochód - oficjalnie przez producenta nazwany nową generacją - jest tak naprawdę modelem po głębokim liftingu.
Ford Galaxy IV otrzymał całkowicie nowy przód z nowym zderzakiem, pasem przednim, osłoną chłodnicy, reflektorami i maską, zmieniony tył (przeszklenie szyby łączy się ze światłami zespolonymi) oraz całkowicie nowe wnętrze. Natomiast płyta podłogowa i stylizacja bocznej części auta (w tym linia okien) pozostały bez zmian. Rewolucji nie ma również w zakresie jednostek napędowych.
W kabinie Forda Galaxy IV znajdziemy siedem pełnowymiarowych foteli. Wnętrze można dowolnie aranżować. Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej jest łatwa, bowiem w tylnej części bagażnika umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego i trzeciego rzędu. Nowością jest funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu, za co również odpowiada ten sam panel sterowania. Po złożeniu foteli otrzymujemy przestrzeń bagażową o płaskiej powierzchni.
Deska rozdzielcza Galaxy IV nawiązuje do Mondeo. Samochód opcjonalnie może być wyposażony w analogowo-cyfrowe zegary z 10-calowym ekranem, z Mondeo pochodzi układ klimatyzacji oraz układ infotainment Sync 2.
Samochód otrzymał adaptacyjne wspomaganie kierownicy oraz zmodyfikowane zawieszenie. W opcji tylny zawieszenie może być samopoziomujące, a także adaptacyjne (trzy tryby pracy: sport, normal i comfort). Poprawiono poziom wygłuszenia wnętrza.
Ford Galaxy IV może być bardzo bogato wyposażony. Na liście dostępnych systemów są m.in. inteligentny ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, system zapobiegania kolizjom, adaptacyjne reflektory, system automatycznego parkowania, monitorowania martwego kąta, pasa ruchu i drogi podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca postojowego.
Oferta jednostek napędowych nowego Forda Galaxy obejmuje silnik 2.0 TDCI w różnych wersjach mocy. Silnik ten poddano modernizacji, zastosowano nową konstrukcję głowicy cylindra, zmiany dotknęły układ wtryskowy, poprawiono system redukcji spalin. Nowości wśród benzynowych silników EcoBoost to jednostki 1.5 o mocy 160 KM oraz 2.0 o mocy 240 KM. Wszystkie silniki spełniają normę emisji Euro 6.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-06