Ford Ranger IV FL2 2.0 TDCI 170 KM
Ford Ranger
Ford Ranger to pickup, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1983 roku. W 1999 roku na salonie w Barcelonie zadebiutowała "światowa" wersja Rangera, która pod względem technicznym całkowicie różniła się od samochodów sprzedawanych w USA. Auto oparte było na pickupie Mazdy serii B.
Pierwsza generacja światowego Forda Ranger produkowana była w Tajlandii i sprzedawana m.in. w Europie (ale nie w Polsce), a także w Azji i Australii.
Do polskich salonów trafiła dopiero druga generacja Rangera, która zadebiutowała w 2006 roku. Ten samochód również produkowany był w Tajlandii i stanowił bliźniaka Mazdy BT-50. W 2009 roku Rangera poddano liftingowi.
Ford Ranger uznawany jest za samochód raczej bezawaryjny. W Polsce auto zyskało popularność dzięki możliwości odliczenia podatku VAT. Warto jednak pamiętać, że Ranger to pickup, a nie samochód osobowy. Komfort nie jest na najwyższym poziomie, za to możliwości w terenie są zupełnie przyzwoite.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-06