Honda CR-V II 2.0 150 KM
Honda CR-V
Honda CR-V to SUV, który debiutował w 1995 roku, a do Europy trafił dwa lata później. Auta pierwszej generacji zbudowane zostały na płycie podłogowej Hondy Civic i produkowane były do 2002 roku, gdy pojawiła się druga generacja tego modelu. W 2005 roku samochód przeszedł lifting, a dwa lata później został zastąpiony przez CR-V trzeciej generacji.
Honda CR-V II
Miano bezawaryjnych zyskały Hondy CR-V drugiej generacji. Auta te pozbawione są wad fabrycznych, a uwagi dotyczą raczej detali - czy to pisków wynikających z nienajlepszego spasowania, czy to parowania reflektorów. Zdarzają się problemy z układem przeniesienia napędu oraz układem hamulcowym (bicie, słabe i głośne hamowanie).
Mniej poważne, ale uciążliwe są problemy z otwieranymi na bok tylnymi drzwiami, które pod wpływem własnego ciężaru potrafią opaść na zawiasach. Same zawiasy z kolei są podatne na korozję.
Wnętrze jest dość obszerne, pojemność bagażnika jest przyzwoita, a funkcjonalność zwiększa przesuwana tylna kanapa (która ma również regulowane oparcie).
Zawieszenie jest zestrojone miękko, komfortowo, więc jazda po asfaltowych drogach jest przyjemnością. Pewne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który mógłby być bardziej prezycyjny.
Pewną niedogodnością okazuje się oferta silnikowa. Otóż diesel (2.2) pojawił się w ofercie dopiero przy okazji przeprowadzonego w 2005 roku liftingu, starsze egzemplarze napędzane są wyłącznie jednostkami benzynowymi. Na szczęście wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu silnik benzynowy jest względnie niezawodny (problemy mogą dotyczyć głównie napinacza paska klinowego i czasem pompy wodnej), a jego rozrząd oparto na łańcuchu, co obniża koszt serwisu.
Również silnik wysokoprężny cieszy się bardzo dobrą opinią użytkowników. Jest niezawodny, mało pali i zapewni dobrą dynamikę, a jego największą wadą jest wysoka cena zakupu. Również w tym wypadku rozrząd jest oparty o łańcuch.
Napęd 4x4 Hondy CR-V II oparto na wielotarczowym sprzęgle włączanym hydraulicznie, które sterowane jest różnicą ciśnień z dwóch pomp. W praktyce oznacza to tyle, że w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wystąpieniu poślizgu (różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy osiami), z niewielką zwłoką dołączany jest napęd tylnej osi. O jeździe terenowej można więc zapomnieć, ale na piasku czy śniegu samochód poradzi sobie nieźle.
Ceny części zamiennych do Hondy CR-V (podobnie jak do innych modeli tego producenta) w autoryzowanych serwisach są wysokie. Jednak oferta znacznie tańszych zamienników jest szeroka, ponadto poważne awarie zdarzają się rzadko.
Honda należy do marek cenionych w Polsce, dlatego kupując CR-V trzeba liczyć się z wysoką na tle konkurencji ceną. Z drugiej strony - również spadek wartości będzie odpowiednio mniejszy, a problemów z odsprzedażą nie powinno być.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-01-17
2012-04-30 | Samochody marki Honda CR-V, roku modelowego 2002/03/04, wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych modelach marki Honda CR-V styk przełącznika świateł może ulec uszkodzeniu na skutek ruchu pomiędzy przełącznikiem a złączką wiązki przewodów, co w konsekwencji może prowadzić do nadtopienia się złączki. W przypadku stopienia może dojść do przerwania obwodu zasilania świateł (reflektorów) i reflektory mogą nie działać lub mogą zgasnąć podczas jazdy. Niedziałające reflektory mogą być przyczyną wypadku.
W Polsce akcją objętych jest 3609 samochodów marki Honda CR-V. Lista nr VIN w załączniku. |
2012-11-28 | Samochody marki Honda CR-V, wyprodukowane w Wielkiej Brytanii w latach 2002 - 2006, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Producent poinformował, że w pewnych określonych warunkach użytkowania pojazdów marki Honda CR-V, jak np. jazda z otwartym oknem podczas deszczu, woda lub inny płyn mogą przedostawać się do przełącznika szyb sterowanych elektrycznie po stronie kierowcy, powodując jego nieprawidłowe działanie. Tego typu usterka może spowodować przegrzanie przełącznika, co w najgorszym wypadku może prowadzić do pożaru.
W Polsce łącznie akcją objęte są 5 194 samochody marki Honda CR-V. Lista nr VIN w załączniku.
Przedsiębiorca poinformuje właścicieli pojazdów objętych kampanią listami poleconymi o konieczności wizyty w autoryzowanym serwisie w celu dokonania kontroli pojazdu i w razie konieczności dokonania stosownej naprawy.
plik pdf |
2013-07-03 | Wyprodukowane w latach 2001-2003 następujące modele samochodów marki Honda: Jazz (miejsce produkcji Japonia), CR-V (miejsce produkcji Wielka Brytania) i Civic 4D (miejsce produkcji Turcja), mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
W niektórych ww. modelach samochodów napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej podczas wypadku. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć a małe odłamki metalu mogą rozprysnąć się po kabinie pasażerskiej, np. w stronę przedniej szyby lub w stronę wnęki na nogi pasażera, potencjalnie powodując obrażenia ciała pasażera samochodu.
W Polsce łącznie akcją objętych jest 1 948 samochodów marki Honda Jazz, CR-V i Civic 4D. Lista nr VIN w załączniku.
plik pdf |
2015-03-27 | Niektóre samochody marki Honda Accord, Civic, CR-V, Jazz, Stream, rok modelowy 2003, 2004, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Poinformowano, że w ww. pojazdach napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej na skutek wypadku. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć i w rezultacie do kabiny pasażerskiej mogą przedostać się małe odłamki metalu. W takim przypadku oderwane odłamki mogą być wyrzucone w stronę przedniej szyby lub w stronę wnęki na nogi pasażera, potencjalnie powodując obrażenia ciała pasażera samochodu. |