chceauto.pl
x

Honda CR-V III 2.0 150 KM

Honda CR-V III 2.0 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2012
Średnia cena
42 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1495 kg
Ładowność
555 kg

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
10.2 s.
V max
190 km/h
Zasięg
720 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
58 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/65 R17
225/60 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
422 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
9.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.2 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h

Honda CR-V III 2.0 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda CR-V III 2.0 150 KMHonda CR-V III 2.0 150 KMHonda CR-V III 2.0 150 KMHonda CR-V III 2.0 150 KMHonda CR-V III 2.0 150 KMHonda CR-V III 2.0 150 KMHonda CR-V III 2.0 150 KMHonda CR-V III 2.0 150 KM

Honda CR-V III 2.0 150 KM

Honda CR-V

Honda CR-V to SUV, który debiutował w 1995 roku, a do Europy trafił dwa lata później. Auta pierwszej generacji zbudowane zostały na płycie podłogowej Hondy Civic i produkowane były do 2002 roku, gdy pojawiła się druga generacja tego modelu. W 2005 roku samochód przeszedł lifting, a dwa lata później został zastąpiony przez CR-V trzeciej generacji.

Honda CR-V III

Trzecia generacja CR-V zadebiutowała w 2006 roku na salonie w Paryżu. W przeciwieństwie do poprzednika samochodu nie projektowano po to, by dobrze radził sobie również poza asfaltowymi drogami. Konstruktorzy Hondy postawili raczej na ciekawą krzyżówkę suva z vanem.
Chociaż prześwit auta wynosi aż 17,5 cm, miękkie nastawy zawieszenia i ospały układ kierowniczy nie zachęcają do wypraw w teren. Na bliskie pokrewieństwo ze światem vanów wskazują też liczne rozwiązania zastosowane we wnętrzu. Znajdziemy w nim m.in. umieszczony w bezpośrednim sąsiedztwie kierownicy lewarek zmiany biegów, opadającą pionowo w dół deskę rozdzielczą i brak tunelu środkowego ułatwiający zajmowanie miejsca w drugim rzędzie siedzeń. „Vanowaty” jest również ustawny, mieszczący przeszło 550 l bagażnik, który – dzięki pomysłowej konstrukcji tylnej półki – można przedzielić w połowie (tworząc drugą kondygnację).
Standardowo napęd przekazywany jest na przednie koła. Odmiany 4x4 mają przy tylnej osi sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie. Zastrzyk momentu obrotowego trafia na tylne koła dopiero po wykryciu uślizgu przedniej osi.
III generacja CR-V produkowana była do 2012 roku. Nadwozie mierzy aż 4,53 m długości, ale w rzeczywistości zabudowano je na płycie podłogowej 8. generacji Hondy Civic. Pokrewieństwo z kompaktem zdradza np. mierzący 2,63 m rozstaw osi. Potencjalnych nabywców ucieszy zapewne, że wszystkie silniki oferowane w CR-V wyposażono w trwały łańcuch rozrządu i szesnastozaworowe głowice. Polecić można właściwie wszystkie silniki. W przypadku jednostek benzynowych trzeba jednak wiedzieć, że wyposażono je w wyjątkowo „miękkie” gniazda zaworowe, więc inwestycja w instalację gazową to zły pomysł! Eksploatowane na benzynie nie generują w zasadzie żadnych problemów. Na gazie szybko tracą kompresją i zaczynają zużywać ogromne ilości oleju – remont głowicy może być potrzebny już po 30 tys. km!
Świetne opinie zbierają silniki wysokoprężne 2,2 l i-CTDi oraz 2,2 l i-DTEC. Pierwszy – oferowany do 2010 roku - rozwija 140 KM i 340 Nm. Drugi: 150 i 350 Nm. Do standardowych usterek zaliczyć można w zasadzie tylko zatkane filtry cząstek stałych (użytkownicy często je usuwają). Sporadycznie zdarzają się też usterki turbosprężarek. Jeśli nie zależy wam na osiągach – polecamy słabszą wersję. 10 KM i 10 Nm robi niewielką różnicę – w mocniejszej wersji zastosowano jednak piezoelektryczne wtryskiwacze, których nie da się regenerować.
Hondę CR-V uznać można za wzorzec trwałości. Niemal wszystkie usterki związane są z normalną eksploatacją pojazdu. Przy większych przebiegach zużywają się półosie napędowe (bicie na kierownicy przy przyspieszaniu), szczelność traci maglownica. Zdarzają się też usterki klimatyzacji (sprzęgło kompresora, przekaźniki) czy drobne niedomagania instalacji elektrycznej. W przypadku aut sprzed liftingu radzimy unikać reflektorów ksenonowych. Wyposażono je w „nierozbieralny” czujnik położenia (poziomowania), który lubi się psuć. Jego wymiana kosztować może nawet 1200 zł! W nowszych autach zastosowano jego zmodernizowaną wersję, w której wymienić można np. samo cięgno łączące czujnik z wahaczem. Wadę fabryczną posiada lewe lusterko, które jest niestabilne i potrafi się przestawiać, zdarzają się niedokładności montażu, objawiającego się stukami i piskami, trafiają się awarie układu elektrycznego, kiepsko działają czujniki parkowania i deszczu.
Szukając interesującego egzemplarza zwróćmy szczególną uwagę do zweryfikowania jego przeszłości. Samochód jest jednym z najczęściej kradzionych suvów! Radzimy zainwestować w solidne zabezpieczenie antykradzieżowe!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-08-21

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Honda CR-V nowej generacji2023-05-12Honda CR-V Hybrid2018-09-23Honda CR-V piątej generacji2018-03-01Honda CR-V po europejsku2015-01-26Honda CR-V po liftingu2015-01-01Nowa Honda CR-V2012-07-18

Honda CR-V CRASHTEST

Ogłoszenia

Honda CR-V

Honda CR-V

dolnośląskie

40 900 zł
Honda CR-V

Honda CR-V


53 900 zł
Honda CR-V

Honda CR-V

mazowieckie

49 000 zł
Honda CR-V

Honda CR-V


48 500 zł

Honda CR-V III 2.0 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mazda CX-5

Mazda CX-5

2.0 SKYACTIV-G 160 KM benzyna2012SUVręczna4x4
cena średnia 44 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

2,0 MIVEC 147 KM benzyna2012SUVręczna4x4
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność
Subaru Forester

Subaru Forester

2.0 150 KM benzyna2012SUVręczna4x4
cena średnia 45 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota RAV4

Toyota RAV4

2.0 VVT-i 158 KM benzyna2012SUVręczna4x4
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Kuga

Ford Kuga

1.6 EcoBoost 150 KM benzyna2012SUVręcznaprzedni
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Korando

SsangYong Korando

2.0 150 KM benzyna2012SUVręcznaprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność

Honda CR-V III 2.0 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS