Honda CR-V V 2.0i-MMD e:HEV 184 KM
Honda CR-V
Honda CR-V to SUV, który debiutował w 1995 roku, a do Europy trafił dwa lata później. Auta pierwszej generacji zbudowane zostały na płycie podłogowej Hondy Civic i produkowane były do 2002 roku, gdy pojawiła się druga generacja tego modelu. W 2005 roku samochód przeszedł lifting, a dwa lata później został zastąpiony przez CR-V trzeciej generacji.
Honda CR-V V
Piąta generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2016 roku w USA. Samochód trafdił jednak wyłącznie na rynki: chyński, japoński i amerykański. W Europie dopiero we wrześniu 2017 roku zaprezentowano przedprodukcyjny model w lokalnej specyfikacji. Samochód trafił na rynki Starego Kontynentu w 2018 roku.
Jest to pierwszy crossover Hondy wyposażony w napęd hybrydowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentny układ napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmujący dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i przekładnię bezpośrednią.
CR-V Hybrid jest wyposażony w dwulitrowy silnik benzynowy i-VTEC, w silnik elektryczny oraz w akumulator litowo-jonowy. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM (135 kW), a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.
Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-04-09