Honda HR-V II FL 1.5 i-VTEC 130 KM
Honda HR-V
Honda HR-V to jeden z pierwszych pojazdów, które określamy dziś mianem crossoverów. Zbudowany na płycie podłogowej Civica VI samochód debiutował w 1999 roku. Trzy lata później poddano go liftingowi, a produkcję zakończono w 2006 roku.
Dopiero w 2015 roku zaprezentowano następcę.
Honda HR-V II FL
Samochód będący mniejszą siostrą modelu C-RV to próba zaistnienia producenta na tworzącym się właśnie rynku niewielkich SUV-ów z pogranicza segmentów B i C. Druga generacja debiutowała 2016 roku.
Nowa HR-V wpisuje się w język stylistyczny współczesnych modeli Hondy. Japończycy zastosowali charakterystyczny dla marki grill czy zderzaki. By nadać sylwetce lekkości tylne drzwi otrzymały poziome, przechodzące płynnie w tylny słupek przetłoczenie. W słupku C ukryto tylne klamki.
Wnętrze, w typowy dla Hondy sposób, zapewniać ma odrobinę sportowego ducha. Przed kierowcą umieszczono trzy analogowe zegary - największym z nich - zajmującym centralną pozycję - jest prędkościomierz. Na konsoli środkowej zamontowano dotykowy, ciekłokrystaliczny wyświetlacz. W oczy rzucają się też - niestandardowe - dysze nawiewów ciągnące się przez całą deskę rozdzielczą po części pasażera.
Początkowo pod maskę trafił benzynowy silnik 1,8 l, jednak szybko został wyparty przez jednostkę 1.5 oraz diesla 1.6.
W sierpniu 2018 roku samochód został poddany liftingowi. Zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód pojazdu, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel.
Zmianie uległa również gama silników. W ofercie utrzymano silnik 1.5 i-VTEC o mocy 130 oraz 120-konnego diesla 1.6. Nowością będzie natomiast silnik 1.5 VTEC Turbo o mocy około 180 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-07