Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Hyundai Elantra VI 1.6 128 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Hyundai Elantra VI 1.6 128 KM
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra to kompaktowy samochód, który debiutował w 1990 roku. Europejska wersja była znana jako Lantra, na Starym Kontynencie były oferowane samochody pierwszej (do 1995 roku) i drugiej (do 2000 roku) generacji. Chociaż samochody starszych generacji nie cieszą się w Europie zbyt dużą popularnością wypada pochwalić je za rozsądne ceny, przestronne wnętrza i niezłą trwałość ogólną. Przy zakupie starszej Elantry największą uwagę należy zwrócić na rdzę - samochody miały słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
Hyundai Elantra VI
Samochód jest o 20 mm dłuższy i 25 mm szerszy w porównaniu do poprzednika. Konstrukcja nadwozia została zmodyfikowana w celu uzyskania większej trwałości i sztywności, m.in. wykorzystano o 32 proc. więcej stali o wysokiej wytrzymałości niż w poprzedniej Elantrze. Auto oferowano w Polsce tylko z jednym silnikiem benzynowym i jednym wysokoprężnym. Jednostka benzynowa to klasyczna wolnossąca, czterocylindrowa konstrukcja o pojemności 1.6 l i mocy 128 KM. Diesel również ma pojemność 1.6 i moc 136 KM. Samochód w bazowej wersji wyposażony m.in. w pełną elektrykę, manualną klimatyzację (dwustrefowa automatyczna jest standardem już od wersji Comfort), czujnik zmierzchu, radio i alarm.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.