Hyundai Elantra VII 1.6 MPI 123 KM
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra to kompaktowy samochód, który debiutował w 1990 roku. Europejska wersja była znana jako Lantra, na Starym Kontynencie były oferowane samochody pierwszej (do 1995 roku) i drugiej (do 2000 roku) generacji. Chociaż samochody starszych generacji nie cieszą się w Europie zbyt dużą popularnością wypada pochwalić je za rozsądne ceny, przestronne wnętrza i niezłą trwałość ogólną. Przy zakupie starszej Elantry największą uwagę należy zwrócić na rdzę - samochody miały słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
Hyundai Elantra VII
To model stworzony głównie z myślą o amerykańskich nabywcach. Nowa generacja została zaprojektowana na zupełnie nowej płycie podłogowej o nazwie K3. Samochód ma 467 cm długości (i jest o 5,5 cm dłuższa od poprzednika), 183 cm szerokości (+3 cm) i 141 cm wysokości (-2 cm) przy rozstawie osi 272 cm, co oznacza, że jest dłuższy i szerszy, ale niższy od poprzednika, ma również o 2 cm większy rozstaw osi. Producent obiecuje, że pasażerowie na tylne kanapie mają o 6 cm więcej miejsca na nogi niż do tej pory. Design jest zupełnie nowy, samochód nabrał geometrycznego wyglądu. Przy projektowaniu zastosowano koncepcję tzw. Parametrycznej Dynamiki, którą wyrażają trzy linie spotykające się w jednym punkcie. Taki design to śmiałe posunięcie, do tej pory rzadko spotykane w projektach samochodów.
Wnętrze skupia się na kierowcy, o czym świadczy nietypowe odgrodzenie od przestrzeni pasażera. Niskie i szerokie powierzchnie łączą drzwi ze środkową konsolą. Przez całą szerokość deski rozdzielczej biegnie charakterystyczny pasek, w który wkomponowano nawiewy powietrza. Podobne rozwiązanie zastosowano w nowym Hyundaiu i20. Na środkowej konsoli Elantry znajdziemy ekran systemu infotainment, który standardowo ma 8 cali, a w bogatszych wersjach - 10,25 cala. Niczym w Mercedesach ekran i tzw. wirtualne zegary umieszczono za jedną, połączoną taflą szkła.
Bazowy silnik nowego Hyundaia Elantra na rynku amerykańskim to wolnossąca jednostka o mocy 150 KM i momencie 180 Nm, współpracująca z przekładnią bezstopniową CVT. Nowością jest wersja hybrydowa, łącząca działający w trybie Atkinsona czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 z niewielkim silnikiem elektrycznym, który czerpie energię umieszczonego pod tylną kanapą akumulatora o pojemności 1,32 kWh. Sumarycznie hybrydowy układ generuje 140 KM i 265 Nm momentu obrotowego, który trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni sześciobiegowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-03-03