Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.7 s.
Prędkość maksymalna
170 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Hyundai Elantra III 2.0 139 KM
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra to kompaktowy samochód, który debiutował w 1990 roku. Europejska wersja była znana jako Lantra, na Starym Kontynencie były oferowane samochody pierwszej (do 1995 roku) i drugiej (do 2000 roku) generacji. Chociaż samochody starszych generacji nie cieszą się w Europie zbyt dużą popularnością wypada pochwalić je za rozsądne ceny, przestronne wnętrza i niezłą trwałość ogólną. Przy zakupie starszej Elantry największą uwagę należy zwrócić na rdzę - samochody miały słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
Hyundai Elantra III
Dopiero III generacja (auta z lat 2000-2006) była oferowana jako Elantra. Samochody te cieszą się przyzwoitą opinią, regularnie serwisowane odwdzięczają się bezawaryjną eksploatacją.
Ze względu na niskie ceny i bezawaryjność warto zainteresować się tym modelem bliżej. Oczywiście Elantra nie przyniesie właścicielowi prestiżu (jak np. kilka lat starsze Audi A6), ale za archaicznym wnętrzem i bezbarwną stylistyką stoi naprawdę solidna technika. Wszystkie jednostki napędowe (benzynowe 1.6 i 2.0 oraz dwulitrowy diesel) pozbawione są większych wad, a ceny części zamiennych są bardzo niskie. Minus? Bardzo mała podaż samochodów z polskich salonów, Elantra sprzedawała się w naszym kraju słabo.
Przy zakupie samochodu bez udokumentowanej przeszłości nie sugerujmy się stanem kierownicy. Jej duże zużycie nie oznacza cofanego licznika, ten element po prostu szybko się wyciera. Ponadto zdarzają się usterki układu elektrycznego (np. centralnego zamka) oraz kłopoty z synchronizatorami pierwszego i drugiego biegu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-15