Jaguar XF I FL 2.0 i4 240 KM
Jaguar XF
Model XF to następca stosunkowo popularnego S-typa. Samochód zaprezentowano w 2007 roku, ale pierwsze auta trafiły do klientów w roku 2008.
Ponieważ premiera auta zbiegła się z przejęciem Jaguara przez hinduski koncern Tata, początkowo klienci podchodzili do pojazdu z pewnym dystansem. Przyjemna dla oka stylistyka, świetne właściwości jezdne i bardzo dobra jakość wykonania sprawiły, że auta cieszą się dobrą opinią.
Jaguar XF I FL
Model XF to bezpośredni następca Jaguara S-type. Auto opracowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową - jego największymi rywalami są BMW serii 5 i Mercedes klasy E w topowych wersjach wyposażeniowych.
Samochód nie jest częstym widokiem na polskich drogach - poniekąd wpływają na to zaporowe ceny, w dużej mierze jest to również efekt stosunkowo słabo rozwiniętej sieci dealerskiej Jaguara.
Auto nie ma opinii ponadprzeciętnie awaryjnego, chociaż mnogość elektronicznych "bajerów" może niekiedy powodować problemy. W odmianach z topowymi silnikami - V8 - szybko zużywają się elementy układu hamulcowego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-11-11
2013-08-14 | Niektóre samochody marki Jaguar XJ oraz Jaguar XF z silnikiem GTDi 2.0 l, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
W niektórych samochodach marki Jaguar XJ oraz XF z roku modelowego 2013, wyposażonych w benzynowy silnik GTDi 2.0 l, mógł zostać nieprawidłowo zamontowany przewód układu doładowania, co może powodować odłączenie przewodu podczas przyspieszania, a w konsekwencji wyłączenie silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 12 samochodów marki Jaguar XJ oraz XF o następujących numerach VIN:
SAJAA04MXDPS65764 SAJAA04M0DPS65255 SAJAA04M0DPS65661 SAJAA04M1DPS65734 SAJAA04M2DPS89024 SAJAA04M3DPS65699 SAJAA04M3DPS66982 SAJAA04M9DPS65836 SAJAA05M1DPS77722 SAJAA05M2DPS77003 SAJAA05M5DPS61975 SAJAA05M9DPS81405
Czynności serwisowe polegają na sprawdzeniu prawidłowości zamontowania przewodu układu doładowania i - jeżeli to konieczne - na prawidłowym jego zamocowaniu. |
2013-09-09 | Niektóre samochody marki Jaguar XF z roku modelowego od 2012 do 2014, wyposażone w silnik wysokoprężny 2.2l, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
W niektórych samochodach marki Jaguar XF może wystąpić nieszczelność w układzie powrotnym paliwa z wtryskiwaczy i użytkownicy mogą zgłaszać odczuwalny zapach oleju napędowego.
W przypadku powstania nieszczelności, gdy w zagłębieniach osadzenia wtryskiwacza zbierze się wystarczająca ilość paliwa, może dojść do sytuacji, w której paliwo zacznie spływać po bloku silnika. W konsekwencji, gdy paliwo zetknie się z rozgrzanymi elementami układu wydechowego, istnieje ryzyko pojawienia się dymu lub pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 146 samochodów marki Jaguar XF. Lista numerów VIN w załączeniu.
plik pdf |