Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
5.9 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Jaguar XF II 3.0 V6 340 KM
Jaguar XF
Model XF to następca stosunkowo popularnego S-typa. Samochód zaprezentowano w 2007 roku, ale pierwsze auta trafiły do klientów w roku 2008.
Ponieważ premiera auta zbiegła się z przejęciem Jaguara przez hinduski koncern Tata, początkowo klienci podchodzili do pojazdu z pewnym dystansem. Przyjemna dla oka stylistyka, świetne właściwości jezdne i bardzo dobra jakość wykonania sprawiły, że auta cieszą się dobrą opinią.
Jaguar XF II
II generacja Jaguara XF debiutowała 1 kwietnia 2015 roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku. Chociaż na pierwszy rzut oka auto niewiele różni się od poprzednika i przypomina nieco powiększony model XE, samochód zaprojektowano od podstaw. Karoseria jest nieco krótsza i niższa niż wcześniej, ale zwiększono rozstaw osi.
Konstrukcja auta w 75 proc. składa się z aluminium. W stosunku do poprzedniej generacji konstruktorom udało się zaoszczędzić aż 190 kg przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności skrętnej nadwozia o 28 proc. Auto może się też pochwalić rewelacyjnym rozłożeniem masy. Na każdą z osi przypada niemal dokładnie po 50 proc.
Standardowe wyposażenie stanowi m.in. 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników i nowy system multimedialny. Ten ostatni posiada 10,2-calowy, dotykowy ekran, duży dysk twardy i czterordzeniowy procesor.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-11-11