chceauto.pl
x

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
129 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Pojemność
1199 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1187 kg
Ładowność
500 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
100 KM
0-100 km/h
10.6 s.
V max
184 km/h
Zasięg
550 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
44 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
215/60 R17
215/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
B premium Co to znaczy?
Bagażnik
380 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM

Jeep Avenger to nieduży crossover, który będzie oferowany nie tylko z silnikami spalinowymi, ale również - jako pierwszy Jeep w historii - z napędem elektrycznym. Do tego model ten będzie produkowany w fabryce Fiata w Tychach.

Avenger to pojazd segmentu B, pozycjonowany poniżej najmniejszego dzisiaj modelu Jeepa, czyli Renegade'a. Avenger ma zaledwie 4,08 mm długości, czyli jest o 16 cm krótszy od Renegade'a. Pojemność bagażnika jest niewielka - wynosi 380 litrów.

400-voltowy elektryczny układ napędowy Avengera jest pierwszym, który został wprowadzony na rynek przez Emotors, spółkę joint venture Stellantis i Nidec Leroy-Somer Holding. Silnik elektryczny generuje 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Energia elektryczna przechowywana jest w baterii o pojemności 54 kWh, również produkowanym przez Stellantis. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych. Zasięg Avengera (wg WLTP) to 400 km w cyklu mieszanym i 550 km w cyklu miejskim.

Ładowanie możliwe jest prądem stałym z mocą do 100 kW, co teoretycznie pozwala na podniesienie poziomu energii od 0 do 80 proc. w 24 minuty. Natomiast pełne naładowanie przy pomocy stacji Wallbox o mocy 11 kW trwa 5,5 godziny.

Jeep Avenger raczej w niewielkim stopniu będzie nadawał się do zjeżdżania z asfaltu. Co prawda na pokładzie znajdują się systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), ale auto ma napęd tylko na przednią oś.

Selec Terrain ma aż sześć trybów do wyboru: Normal, Eco, Sport, Snow, Mud (błoto) i Sand. Krótkie zwisy i wysokie zawieszenie sprawiają, że auto ma teoretycznie niezłe możliwości terenowe - prześwit wynosi 20 cm, kąt natarcia to 20 st, podobnie jak rampowy, zaś kąt zejścia to aż 32 stopnie.

To wszystko sugeruje, że Avenger kiedyś może być dostępny również w wersji 4x4. To możliwe tym bardziej, że w Paryżu pokazano prototyp takiego pojazdu.

W kabinie Jeepa Avenger wzrok przyciąga górna część deski rozdzielczej, którą wyróżnia pojedyncza pozioma "belka" funkcyjna obejmująca wszystkie nawiewy, oświetlenie ambientowe oraz centralnie umieszczony wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25 cala. Dodatkowo auto może posiadać ekran cyfrowych zegarów, wielkości 7 lub również 10,25 cala.

Jeep Avenger posiada funkcję jazdy autonomicznej na poziomie 2, co oznacza , że automatycznie dostosowuje prędkość i trajektorię pojazdu, korzystając z tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) z systemu centrowania toru jazdy (Lane Centering). W ten sposób pojazd pozostaje na środku pasa ruchu i w bezpiecznej odległości od poprzedzającego go pojazdu. Wyposażenie obejmuej również system wspomagający jazdę w korku (Traffic Jam Assist).

Produkcja Jeep Avengera, który jest pierwszym z trojaczków koncernu Stelllantis będzie odbywać się w Tychach. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów na początku 2023 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-25

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Jeep Avenger. Już 100 tysięcy sztuk z Polski2024-07-30Jeep Avenger 4xe z napędem 4x42024-05-29Jeep Avenger 4xe. Nowa hybryda2024-02-29Jeep Avenger w wersji 2024. Polskie ceny2023-12-24Jeep Avenger z nowym napędem hybrydowym2023-11-14Jeep Avenger Launch Edition z kosmiczną ceną2022-11-03

    Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Volkswagen T-Cross

    Volkswagen T-Cross

    1.0 TSI 95 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 116 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Hyundai Bayon

    Hyundai Bayon

    1.0 T-GDi 100 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 104 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    DS DS3

    DS DS3

    1.2 PureTech 100 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 142 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Opel Mokka

    Opel Mokka

    1.2 Turbo 100 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 104 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS