chceauto.pl
x

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2016
Średnia cena
76 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1956 cm3
Silnik
diesel
Waga
1828 kg
Ładowność
463 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
140 KM
0-100 km/h
10.7 s.
V max
187 km/h
Zasięg
720 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.3 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
53 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/60 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
412 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KMJeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM

Jeep Cherokee

Jeep Cherokee to jeden z klasycznych modeli tego amerykańskiego producenta. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się w 1984 roku. Samochód posiada samonośne nadwozie, co jednak nie dyskwalifikuje go jako prawdziwego auta terenowego. Przeciwnie, model ten jest bardzo popularny wśród fanów offroadu.

I generacja Cherokee (XJ) produkowana była niezwykle długo, bo aż do 2001 roku (4 lata wcześniej model poddano liftingowi). Wtedy prowadzono na rynek nową generację (ZJ), która całkowicie zrywała z charakterystyczną stylizacją poprzednika, ale zachowała duże walory terenowe. Ten samochód pozostał w produkcji już znacznie krócej, bo do 2008 roku.

Kolejna generacja (KK) debiutowała na salonie w Nowym Jorku w 2007 roku. Samochód znów posiadał całkowicie nową stylizację, która tym razem nawiązywała do legendarnego XJ. Produkcja tego modelu została zakończona w sierpniu 2012 roku.

Na salonie w Nowym Jorku, na początku 2013 roku zaprezentowano kolejną generację, która - co nie powinno dziwić - znów wygląda zupełnie inaczej niż poprzednik. Tym razem wygląd spotkał się jednak ze sporą krytyką, nowy Cherokee jest po prostu brzydki.

Jeep Cherokee V

Jeepa Cherokee typoszeregu KL zbudowano na płycie podłogowej Dodge'a Dart. Z kolei ten pojazd powstaje na zmodyfikowanej płycie Alfy Romeo Giulietta. Jeep podkreśla, że dzięki nowej płycie Cherokee jest nawet o 181 kg lżejszy od poprzednika (w USA sprzedawanego jako Liberty, w Europie - Cherokee). Płyta ta umożliwiła również zastosowanie w pełni niezależnego zawieszenia obu osi (z przodu typu McPherson, z tyłu typu Multilink), co oznacza znacznie lepsze prowadzenie na nawierzchni utwardzonej. Nowość w Cherokee stanowi automatyczna skrzynia biegów o... dziewięciu przełożeniach. Stosowana jest ona w samochodach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o mocy 170 KM.

Nowa generacja Cherokee jest też pierwszą w Europie, która dostępną również z napędem tylko jednej osi (wcześniejsze generacje również posiadały wersje z napędem 4x2, ale sprzedawano je wyłącznie za oceanem). Samochód w takiej konfiguracji występuje wyłącznie w bazowej wersji wyposażeniowej, z manualną przekładnią i z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM. Pozostałe wersje Jeepa Cherokee posiadają napęd na wszystkie koła, przy czym są stosowane aż trzy różne rodzaje napędu 4x4.

Jeep Active Drive I to najprostszy typ oparty o centralny dyferencjał typu torsen, który automatycznie przekazuje moment obrotowy na koła o większej przyczepności. Kierowca nie ma żadnych możliwości ingerencji w pracę tego typu napędu. Jeep Active Drive I dostępny jest ze wszystkimi wersjami silnikowymi, wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Bardziej zaawansowane rozwiązanie to Jeep Active Drive II. To układ z dwoma dyferencjałami, który daje kierowcy możliwość wyboru jednego z kilku trybów pracy, system ten posiada również reduktor. Ten typ stosowany może być wyłącznie z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM.

Ostatni typ napędu to Jeep Active Drive II Lock, który jest tak naprawdę systemem Jeep Active Drive II wzbogaconym o blokadę tylnego dyferencjału. Układ ten znajdziemy wyłącznie w najbogatszej wersji wyposażeniowej, w samochodach z silnikiem benzynowym.

Dwa ostatnie typy napędu współpracują z udoskonalonym systemem kontroli trakcji Selec-Terrain, przy pomocy którego kierowca może wybrać jeden z kilku rodzajów nawierzchni, po której porusza się pojazd (dostępne tryby to: Auto, Snow, Sport, Sand/Mud i Rock).

Wiosną 2018 roku w Nowym Jorku, a w połowie roku w Europie pokazano wersję po liftingu.

Lifting dość mocno wpłynął na wygląd Jeepa Cherokee, szczególnie jest to widoczne w przedniej części nadwozia, gdzie zniknęły charakterystyczne wąskie reflektory. Z tyłu również zmieniono kształt świateł zespolonych, ale ta modyfikacja nie jest aż tak widoczna.

Największą nowością we wnętrzu jest całkowicie nowy system infotainment, który wcześniej pojawił się w Jeepie Compass. Posiada on m.in. wsparcie dla systemów Android Auto i Apple CarPlay, zaś sterowanie nim odbywa się za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 7 lub 8,4 cala.

Przy okazji liftingu zmodernizowano również gamę silnikową.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-09-27

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Jeep Cherokee po liftingu2018-09-06Jeep Cherokee po zmianach2017-12-21Nowy Jeep Cherokee w Polsce. Ceny2014-03-29Nowy Jeep Cherokee. Komu się podoba?2013-03-28Całkiem nowy Jeep Cherokee2013-02-25Jeep Cherokee KJ. Szukasz terenówki?2012-11-25

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Toyota RAV4

Toyota RAV4

2.2 D-4D 150 KM diesel2016SUVręczna4x4
cena średnia 91 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

2.2 DID 150 KM diesel2016SUVręczna4x4
cena średnia 74 000 zł
OCENY
Dostępność
Subaru Forester

Subaru Forester

2.0 Diesel 147 KM diesel2016SUVręczna4x4
cena średnia 77 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda CX-5

Mazda CX-5

2.2 SKYACTIV-D 150 KM diesel2016SUVręcznaprzedni
cena średnia 64 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

2.0 TDI 150 KM diesel2016SUVręczna4x4
cena średnia 71 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi Q5

Audi Q5

2.0 TDI 150 KM diesel2016SUVręcznaprzedni
cena średnia 83 000 zł
OCENY
Dostępność

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS