Jeep Wrangler III Unlim. 3.6 V6 284 KM
Jeep Wrangler
Śmiało powiedzieć można, że bez Wranglera nie byłoby Jeepa. Samochód przez wiele lat budował wizerunek marki, m.in to właśnie dzięki temu modelowi na większość „terenówek” dzieci mówią przeważnie „Jeep”. Wrangler produkowany od 1987 roku jest następcą modelu CJ i w prostej linii spadkobiercą legendarnego wojskowego willysa. Pierwsza seria przetrwała w produkcji aż 10 lat. W 1997 roku samochód poddano modernizacji (m.in. powrót do okrągłego kształtu reflektorów) i wytwarzano 9 lat. Najnowsza, gruntownie przestylizowana seria dostępna jest na rynku od 2006 roku. Decydując się na Wranglera, niezależnie od rocznika, trzeba być świadomym, że samochód kompletnie nie nadaje się do pełnienia funkcji jedynego auta w rodzinie. To prosty i wytrzymały samochód, który świetnie radzi sobie poza utwardzonymi drogami, ale sztywne mosty (zawieszone na resorach) i ramowa konstrukcja sprawiają, że na drodze jego prowadzenie jest bardzo męczące. Nie ma też co liczyć na przestrzeń, mimo 4 miejsc „wbitych w dowód”, wrangler to propozycja raczej dla lubiącej kontakt z naturą dwójki. W przypadku tego samochodu trudno mówić o typowych dla modelu usterkach. Zależą one bowiem od stopnia wyeksploatowania pojazdu. Wrangler najlepiej sprawdza się w terenie, dlatego większość samochodów sprostać musi bardzo trudnym warunkom. Na przyspieszone zużycie narażone są głównie amortyzatory czy elementy przeniesienia napędu (sprzęgło,krzyżaki). Często notuje się również wycieki z przekładni kierowniczej oraz pękanie przewodów hamulcowych. W wielu egzemplarzach daje też o sobie znać korozja, która zaatakować może niemal każdy element karoserii wykonany z metalu. Podobnie, jak w przypadku grand cherokee przy automatycznej skrzyni biegów warto zainwestować w dodatkową chłodnicę oleju. Zdecydowanie wydłuży ona żywotność skrzyni.
Jeep Wrangler III Unlim.
Wrangler JK pojawił się na rynku w 2007 roku. Wraz z nim w ofercie – po raz pierwszy w historii modelu – debiutowalo pięciodrzwiowe nadwozie (wersja Wrangler Unlimited). Dla zwiększenia komfortu jazdy na asfalcie w zawieszeniu zastosowano wahacze i amortyzatory (wcześniej były to resory piórowe). Ofertę jednostek napędowych uzupełnił - cieszący się dobrą opinią – wysokoprężny motor 2,8 l CRD występujący często z automatyczną przekładnią (średnie spalanie około 12 l/100 km). Trzeba pamiętać, że zmiany miały na celu „ucywilizowanie” modelu, a nie przemianę terenowej legendy w auto drogowe. Samochód wciąż kiepsko sprawdza się na asfalcie, jest trudny w prowadzeniu, ospały i paliwożerny. Podstawą konstrukcji Wranglera pozostaje solidna – zaprojektowana z myślą o terenowym wykorzystaniu – rama.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-01-05
2010-03-19 | Niektóre samochody Jeep Wrangler i Dodge Nitro, wyprodukowane w USA, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
W samochodach Jeep Wrangler w pewnych warunkach drogowych może dojść do przegrzania płynu w automatycznej skrzyni biegów. Kontynuowanie jazdy w takich przypadkach może doprowadzić do wydostania się płynu ze skrzyni i zetknięcia z gorącymi elementami silnika lub układu wydechowego, co może wywołać pożar. Na rynku polskim kampanią nawrotową z tego powodu objętych jest 19 samochodów, o następujących numerach VIN:
1J4GAB9108L621312; 1J8GAB9188L597811; 1J4GAB91X8L587881; 1J4GAB9118L587879; 1J8FAB4178L521094; 1J4GAB9178L621310; 1J8FAB41X8L521106; 1J4GAB91X8L598539; 1J4FAB4108L530107; 1J4FAB4108L639358; 1J4GAB9198L628565; 1J4FAB4158L585538; 1J8GAB9168L596740; 1J8GAB9188L571287; 1J8GAB9118L587878; 1J4GAB9118L575652; 1J4FAB4128L639359; 1J4FAB4138L585537; 1J8FAB4128L521133. |
2011-01-28 | W samochodach Jeep Wrangler JK modele z lat 2007-2010 może dojść do obluzowania się lub ugięcia nadkola wewnętrznego, przedniego błotnika, w wyniku czego może dojść do kontaktu nadkola z przewodami hamulcowymi. W konsekwencji, może to doprowadzić do przetarcia przewodów hamulcowych, wycieku płynu hamulcowego i zmniejszenia skuteczności hamowania, co może być przyczyną wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 314 samochodów Jeep Wrangler JK, przystosowanych zarówno do ruchu prawostronnego (LHD), jak i lewostronnego (RHD) modele z lat 2007-2010 wyprodukowane w USA
plik pdf |
2015-04-13 | Niektóre samochody marki Jeep Wrangler (JK) z roczników 2011-2013, wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Poinformowano, że w ww. modelach wiązka przewodów podgrzewanych lusterek zewnętrznych umieszczona w drzwiach przednich narażona jest na zalewanie wodą ściekającą z szyb bocznych opuszczanych. W wyniku zalewania przewodów dojść może do zwarcia i nagłego zapalenia się instalacji elektrycznej. |