chceauto.pl
x

Kia Ceed I 1.6 CRDi 128 KM

Kia Ceed I 1.6 CRDi 128 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2012
Średnia cena
26 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1582 cm3
Silnik
diesel
Waga
1292 kg
Ładowność
528 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
128 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
185 km/h
Zasięg
880 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Zbiornik paliwa
53 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
340 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Kia Ceed I 1.6 CRDi 128 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Ceed I 1.6 CRDi 128 KMKia Ceed I 1.6 CRDi 128 KMKia Ceed I 1.6 CRDi 128 KMKia Ceed I 1.6 CRDi 128 KMKia Ceed I 1.6 CRDi 128 KMKia Ceed I 1.6 CRDi 128 KMKia Ceed I 1.6 CRDi 128 KMKia Ceed I 1.6 CRDi 128 KM

Kia Ceed I 1.6 CRDi 128 KM

Kia Ceed

Kia Ceed to kompaktowy model, który od początku konstruowany był z myślą o rynku europejskim. Pierwsza generacja weszła do sprzedaży w styczniu 2007 roku i z miejsca zyskała sobie wierne grono zwolenników. Auto produkowane było w słowackiej fabryce w Żylinie i jako pierwsze w ofercie Kii zostało zaprojektowane w Europie, specjalnie z myślą o europejskich klientach.

Kia Cee'd I występuje w trzech wersjach nadwoziowych: Procee'd (trzydrzwiowy hatchback), Cee'd (pięciodrzwiowy hatchback) oraz Cee'd SW (kombi). Wprowadzano je stopniowo do sprzedaży, wszystkie w ciągu 2007 roku. W Polsce samochód ten masowo używany jest przez policję.

W 2009 roku model przeszedł niewielki lifting, a produkcja Kii Cee'd I generacji została zakończona w 2012 roku wraz z prezentacją II generacji.

Druga generacja Kii Cee'd zadebiutowała w 2012 roku. Wiosną 2013 roku na salonie w Genewie zaprezentowano najmocniejszą wersję GT. Wtedy również debiutował Pro_cee'd GT.

W 2015 roku Cee'd II został poddany liftingowi. Zmiany stylistyczne były niewielkie i obejmowały mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla. Kształt grilla czy świateł został zachowany.

Kia Cee'd II przetrwała w produkcji do 2018 roku. Wówczas, na salonie genewskim debiutowała, trzecia generacja, której nazwę zmieniono na Ceed. Nazwa ta pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”. Samochód ten został skonstruowany na nowej płycie podłogowej o nazwie K2.

Kia Ceed I

Kia Cee'd weszła do sprzedaży w styczniu 2007 roku i z miejsca zyskała sobie wierne grono zwolenników. Duża w tym zasługa agresywnej polityki Kii. Samochód sprzedawany był bowiem z siedmioletnią gwarancją.
Auto produkowane było w słowackiej fabryce w Żylinie i jako pierwsze w ofercie Kii zostało zaprojektowane w Europie, specjalnie z myślą o europejskich klientach.

Kia Cee'd występuje w trzech wersjach nadwoziowych: Procee'd (trzydrzwiowy hatchback), Cee'd (pięciodrzwiowy hatchback) oraz Cee'd SW (kombi). Wprowadzano je stopniowo do sprzedaży, wszystkie w ciągu 2007 roku.

W 2009 roku model przeszedł niewielki lifting. Kosmetyczne zmieniono głównie przednią część nadwozia i wnętrze, do diesli wprowadzono sześciostopniowe przekładnie (to krok w dobrą stronę) i zmieniono nieco mapę wtrysku jednostek benzynowych - celem było obniżenie emisji CO2, niestety po drodze zaginęło gdzieś kilkanaście koni mechanicznych (silniki 1.4).

Auto cieszy się dobrą opinią ale ma też kilka słabszych punktów. Pierwsze egzemplarze (lata 2007 i 2008), mimo w całości ocynkowanego nadwozia, miały poważne problemy z jakością powłoki lakierniczej (łuszczący się lakier bezbarwny, tzw. klar), właściciele pojawiali się również w serwisach z powodu rdzy. Naprawa gwarancyjna polegała na lakierowaniu wadliwych elementów, stąd jeśli czujnik grubości lakieru pokaże wartości wychodzące poza normę, nie musi to świadczyć o wypadkowej przeszłości samochodu. Tyle tylko, że może to być trudno wytłumaczyć kolejnemu nabywcy za kilka lat.

Jak w każdym nowym samochodzie, układ elektroniczny potrafi „żyć własnym życiem”. Zawieszają się fabryczne radia, psują sterowniki elektrycznych szyb czy immobiliser. Nie są to jednak usterki nagminne, raczej incydentalne.

W dieslach na przyspieszone zużycie narażone jest sprzęgło - często wymagało ono wymiany już po przebiegu 60 tys. km (dotyczy to starszych samochodów).

Niewielkie problemy sprawia zawieszenie. Z przodu znajdziemy klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - konstrukcję wielowahaczową, która jest nadspodziewanie trwała. Na polskich drogach najczęściej poddają się nie wahacze, ale łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych.

W Cee'dzie znajdziemy trzy silniki benzynowe. Dobrą opinią cieszą 16-zaworowe jednostki 1.4 i 1.6, których rozrząd oparto na łańcuchu. W wypadku jednostki 1.4 lepiej wybrać samochód przedliftingowy, po liftingu moc spadła bowiem ze 109 do 90 KM.

Kolejny silnik ma 2 litry pojemności, rozrząd oparty o pasek, a montowany był wyłącznie w Procee'dzie. Stąd nie jest to popularna jednostka.

Do lifitngu wszystkie silniki miały 5-biegowe skrzynie biegów. Od 2009 roku jednostki 1.6 i 2.0 parowano z przekładniami 6-stopniowymi.

Zwolennicy diesli maja do wyboru jednostkę 1.6 CRDI w dwóch wariantach mocy (90 i 115 KM) oraz 140-konnego 2.0 CRDI. Wszystkie wykonano w technologii common-rail. Jeśli priorytetem mają być koszty eksploatacji lepiej sięgnąć po silnik o mniejszej pojemności. Cieszy się on dobrą opinią, kultura pracy jest wysoka, a zużycie paliwa - niskie, przy czym osiągi są na zupełnie przyzwoitym poziomie. Co ważne, silnik ten posiada rozrząd na łańcuchu, a wersje przedliftingowe pozbawione są dwumasowego koła zamachowego, dlatego będą lepszym wyborem.

Silnik dwulitrowy to już nieco inna konstrukcja, z rozrządem opartym o pasek i z dwumasowym kołem zamachowym.

Podkreślić trzeba, że Koreańczykom udało się zbudować naprawdę solidne i trwałe, a przy tym zaawansowane technicznie silniki wysokoprężne, co jest nie lada wyczynem.

Zwróćmy uwagę, że przy 7-letniej gwarancji wszystkie samochody oferowane na rynku wtórnym objęte są jeszcze ochroną gwarancyjną! Oczywiście warunkiem są regularnie wykonywane przeglądy, potwierdzone wpisami do książki serwisowej. Dlatego nie warto kupować samochodu, którego książka (np. podczas sprowadzania do Polski) zaginęła. Nie warto tym bardziej, że na rynku wtórnym bez trudu znajdziemy auto z polskiego salonu, z udokumentowaną historią.

Produkcja Kii Cee'd I generacji została zakończona w 2012 roku wraz z prezentacją II generacji.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-02-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Kia Ceed po liftingu2021-07-15Kia Ceed z nowymi silnikami2020-12-03Kia Ceed. Nowy model już w salonach2018-06-26Kia Ceed III generacji2018-02-16Nowa Kia Ceed zmienia nazwę2018-02-06Kia Cee´d po liftingu. Ceny2015-07-15

Kia Ceed CRASHTEST

Kia Ceed I 1.6 CRDi 128 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 1

BMW 1

16d 116 KM diesel2012hatchback 5drautomattylny
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai i30

Hyundai i30

1.6 CRDi DPF 128 KM diesel2012hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Delta

Lancia Delta

1.6 Multijet 120 KM diesel2012hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 27 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Bravo

Fiat Bravo

1.6 Mjet 120 KM diesel2012hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność

Kia Ceed I 1.6 CRDi 128 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS