chceauto.pl
x

Land Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KM

Land Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
2720 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
190 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
60 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
brak danych
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Land Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Land Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KMLand Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KMLand Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KMLand Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KMLand Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KMLand Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KMLand Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KMLand Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KM

Land Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KM

Land Rover Discovery

Land Rover Discovery debiutował w 1989 roku i był pierwszym modelem tego producenta, który miał łączyć wysokie możliwości terenowe z komfortem oferowanym przez klasyczne samochody osobowe.

Pierwsza generacja tego samochodu była produkowana do 1998 roku. Wówczas pojawiła się druga generacja Discovery, która przetrwała w produkcji do 2004 roku. Wtedy debiutował Discovery III generacji, który pozostawał w produkcji do 2009 roku.


Land Rover Discovery III

W ciągu minionych lat Land Rover Discovery przechodził podobną ewolucję, jak większość samochodów o terenowym rodowodzie: od twardziela, który radził sobie w najcięższych warunkach do ładnie wystylizowanego SUV-a, który dobrze wygląda pod operą czy teatrem.

W przypadku Discovery, właśnie trzecia generacja jest tą, która wyjechała z błota na salony. Samochód oczywiście zachował spore możliwości terenowe, ale przede wszystkim stał się luksusowym SUV-em, który świetnie radzi sobie na asfalcie.

Discovery 3 oparto o nową konstrukcję podwozia zwaną IBF. Jest to rama ale zintegrowana z nadwoziem. Dodatkowo samochód wyposażono w bardzo dużo systemów elektronicznych oraz opcjonalne zawieszenie pneumatyczne. Efekt? Znacznie lepsze prowadzenie po nawierzchniach utwardzonych oraz wciąż bardzo dobre właściwości terenowe.

Za te ostatnie odpowiada stały napęd na wszystkie koła, reduktor, blokada centralnego dyferencjału oraz (opcjonalna) tylnego mostu. Dodatkowo Land Rover Discovery 3 standardowo wyposażony był w zarządzający napędem 4x4 układ Terrain Response. Systemem steruje się za pomocą pokrętła w kabinie - kierowca wybiera rodzaj nawierzchni bo jakiej się porusza (śnieg, kamienie, piasek itp), a elektronika już sama zadba o to, by zapewnić jak najlepszą trakcję.

Zdecydowana większość egzemplarzy Land Rovera Discovery 3 posiada zawieszenie pneumatyczne (seryjne już od "drugiej" wersji wyposażeniowej SE). Umożliwia ono znaczne zwiększenie prześwitu, co oczywiście bardzo przydaje się w terenie. Niestety, w Discovery 3 ten element nie został dopracowany, przez co bardzo często ulega awarii. Normą są awaryjne kompresory (psuły się nawet jeszcze na gwarancji) czy problemy ze szczelnością oraz okablowaniem. Usunięcie usterki zawieszenia pneumatycznego nie jest ani łatwe ani tanie, a dodatkowo unieruchamia (opadnięty) samochód.

Próbując kupić auto bez tego "udogodnienia", z klasycznymi sprężynami trzeba szukać aut w bazowej wersji S. Z kolei najbogatsza wersja HSE posiada bardzo bogate wyposażenie, m.in. automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę czy skórzaną tapicerkę. Jednym słowem: naprawdę ma się co psuć...

Land Rover Discovery 3 jest pojazdem dość rzadkim i skomplikowanym, przez co trzeba się liczyć z wysokim kosztem serwisu. Wiele elementów jest praktycznie niedostępnych poza serwisem (np. szyberdachy, które potrafią pękać), dlatego warto mieć w pobliżu zakład wyspecjalizowany w naprawach samochodów tego typu. Dla przeciętnego mechanika problemem (z powodu braku odpowiedniego sprzętu) mogą się okazać nawet podstawowe czynności serwisowe!

Niestety poważnych problemów dostarczają silniki. Discovery 3 może być napędzany jednostką TDV6 o pojemności 2.8 i mocy 190 KM. To dobrze znany, wykonany w technologii common-rail silnik, który znajdziemy również m.in. Jaguarze S-Type, a nawet Peugeocie 607. Z kolei silnik benzynowy miał 4,4 l pojemności i 300 KM. Diesel miewa niestety poważne problemy z trwałością. Często objawiają się one... urwaniem wału krobowego.

Na rynku trafiają się również samochody z silnikiem V6 o pojemności 4.0. Ta jednostka w przeciwieństwie do 4.4 nie jest konstrukcją własną Land Rovera, ale pochodzi od Forda. Discovery z jednostką 4.4 były sprzedawane głównie w USA, ale trafiały również do Europy. W tym miejscu warto wspomnieć, że na rynku amerykańskim Land Rover Discovery 3 był oferowany jako LR3. Jeśli auto z USA nazywa się Discovery to jest to jasny sygnał, że jego przeszłość była skomplikowana.

Zresztą, samochody z USA w przypadku Discovery generalnie nie są dobrym pomysłem. Raz, że na auta na rynek amerykański buduje się nieco inaczej niż na rynki europejskie. Dwa, że do Europy sprowadza się głównie samochody powypadkowe lub w inny sposób uszkodzone. A naprawa tak zaawansowanego samochodu nie jest ani łatwa ani tania.

Kupując używanego Land Rovera Discovery 3 trzeba więc liczyć się z ponadprzeciętną awaryjnością oraz wysokimi kosztami utrzymania. Zminimalizować je można wybierając bazową wersję z klasycznymi sprężynami, z drugiej strony jednak nie każdy w przypadku tego modelu chce skazywać się na ubogie wyposażenie...

Na koniec warto dodać, że Land Rover Discovery 3 okazał się tyle udanym modelem pod względem sprzedażowym, że kolejna czwarta generacja, którą zaprezentowano w 2009 roku to tak naprawdę model serii 3 po liftingu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-02

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Land Rover Discovery 32015-04-28Land Rover Discovery Sport z nowymi silnikami2015-04-28Land Rover Discovery SVX2017-09-18Land Rover Discovery. Ceny!2016-10-25Nowy Land Rover Discovery2016-09-06Land Rover Discovery Sport znacznie taniej!2015-06-06

Land Rover Discovery CRASHTEST

Land Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

2.5 R5 TDI 174 KM diesel2005SUVautomat4x4
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Range Rover Sport

Land Rover Range Rover Sport

2.7 TD 190 KM diesel2005SUVautomat4x4
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

2.5 TDI 174 KM diesel2005SUVautomat4x4
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność

Land Rover Discovery III 2.7 D V6 190 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS