Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.1 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Land Rover Freelander I 1.8 120 KM
Land Rover Freelander
Land Rover Freelander to pierwszy w historii marki mały SUV. Samochód trafił do produkcji w 1998 roku, a ostatnie egzemplarze pierwszej generacji zjechały z taśm produkcyjnych w 2006 roku. W tym samym roku debiutowała zupełnie nowa, druga generacja tego auta nazwana Freelander 2.
Land Rover Freelander posiadał samonośne nadwozie z ramą szczątkową, niezależne zawieszenie, nie miał za to blokad dyferencjałów ani reduktora. Pierwszy tak ucywilizowany Land Rover okazał się olbrzymim sukcesem.
Niestety, samochody te trzeba zaliczyć raczej do awaryjnych, w dodatku ceny części zamiennych są wysokie. Posłuszeństwa może odmawiać praktycznie cały układ przeniesienia napędu (sprzęgło, przekładnia kątowa, wał napędowy, półosie), zdarzają się usterki układu elektrycznego, przepala się uszczelka pod głowicą. Zbyt krótko wytrzymuje zawieszenie.
Land Rover Freelander 2 to samochód zbudowany na… płycie podłogowej Forda Focusa II. Samochody te są zbyt krótko sprzedawane i zbyt niewielkie mają przebiegi, by rzetelnie mówić o ich usterkach.
Land Rover Freelander I
Freelander to pierwszy przedstawiciel klasy SUV spod znaku Land Rovera. Zadaniem auta było odebranie klientów Toyocie i Hondzie, których "miejskie terenówki" sprzedawały się w końcu lat dziewięćdziesiątych jak ciepłe bułeczki. Samochód miał udany debiut - przyjemna dla oka sylwetka i prestiż producenta sprawił, że wieli kierowców zdecydowało się na zakup. Niestety, duża część żałuje tej decyzji do dzisiaj... W porównaniu z konkurencyjnymi modelami samochód wydaje się być zdecydowanie bardziej terenowy i solidy. W przypadku tej ostatniej cechy jest to jednak tylko złudzenie. Auto plasuje się w końcówkach zestawień dotyczących niezawodności, a jego utrzymanie z pewnością nie należy do tanich. Najwięcej problemów sprawia układ napędowy. Notorycznie psują się przekładnie kątowe, reduktory i tylne mosty - kompletny remont "napędu" może przekroczyć wartość auta. Oprócz tego problematyczne są też benzynowe silniki (konstrukcji Rovera) - bardzo często dochodzi do uszkodzenia uszczelek pod głowicą. Te są przeważnie następstwem dużych problemów z układem chłodzenia - przewody korodują i rozszczelniają się (dotyczy to niestety również nagrzewnicy) w efekcie czego bardzo łatwo przegrzać silnik. Podsumowując - jeśli zamierzamy często próbować swoich sił w terenie Freelander okaże się lepszy niż japońska konkurencja. Jeśli jednak samochód potrzebny jest nam głównie do miasta, jego zakup powinniśmy dokładnie przemyśleć.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-03-13