chceauto.pl
x

Land Rover Freelander I 1.8 120 KM

Land Rover Freelander I 1.8 120 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1998
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1796 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
120 KM
0-100 km/h
11.9 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
65 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
354 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.1 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Land Rover Freelander I 1.8 120 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Land Rover Freelander I 1.8 120 KMLand Rover Freelander I 1.8 120 KMLand Rover Freelander I 1.8 120 KMLand Rover Freelander I 1.8 120 KM

Land Rover Freelander I 1.8 120 KM

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander to pierwszy w historii marki mały SUV. Samochód trafił do produkcji w 1998 roku, a ostatnie egzemplarze pierwszej generacji zjechały z taśm produkcyjnych w 2006 roku. W tym samym roku debiutowała zupełnie nowa, druga generacja tego auta nazwana Freelander 2.
Land Rover Freelander posiadał samonośne nadwozie z ramą szczątkową, niezależne zawieszenie, nie miał za to blokad dyferencjałów ani reduktora. Pierwszy tak ucywilizowany Land Rover okazał się olbrzymim sukcesem.
Niestety, samochody te trzeba zaliczyć raczej do awaryjnych, w dodatku ceny części zamiennych są wysokie. Posłuszeństwa może odmawiać praktycznie cały układ przeniesienia napędu (sprzęgło, przekładnia kątowa, wał napędowy, półosie), zdarzają się usterki układu elektrycznego, przepala się uszczelka pod głowicą. Zbyt krótko wytrzymuje zawieszenie.
Land Rover Freelander 2 to samochód zbudowany na… płycie podłogowej Forda Focusa II. Samochody te są zbyt krótko sprzedawane i zbyt niewielkie mają przebiegi, by rzetelnie mówić o ich usterkach.


Land Rover Freelander I

Freelander to pierwszy przedstawiciel klasy SUV spod znaku Land Rovera. Zadaniem auta było odebranie klientów Toyocie i Hondzie, których "miejskie terenówki" sprzedawały się w końcu lat dziewięćdziesiątych jak ciepłe bułeczki. Samochód miał udany debiut - przyjemna dla oka sylwetka i prestiż producenta sprawił, że wieli kierowców zdecydowało się na zakup. Niestety, duża część żałuje tej decyzji do dzisiaj... W porównaniu z konkurencyjnymi modelami samochód wydaje się być zdecydowanie bardziej terenowy i solidy. W przypadku tej ostatniej cechy jest to jednak tylko złudzenie. Auto plasuje się w końcówkach zestawień dotyczących niezawodności, a jego utrzymanie z pewnością nie należy do tanich. Najwięcej problemów sprawia układ napędowy. Notorycznie psują się przekładnie kątowe, reduktory i tylne mosty - kompletny remont "napędu" może przekroczyć wartość auta. Oprócz tego problematyczne są też benzynowe silniki (konstrukcji Rovera) - bardzo często dochodzi do uszkodzenia uszczelek pod głowicą. Te są przeważnie następstwem dużych problemów z układem chłodzenia - przewody korodują i rozszczelniają się (dotyczy to niestety również nagrzewnicy) w efekcie czego bardzo łatwo przegrzać silnik. Podsumowując - jeśli zamierzamy często próbować swoich sił w terenie Freelander okaże się lepszy niż japońska konkurencja. Jeśli jednak samochód potrzebny jest nam głównie do miasta, jego zakup powinniśmy dokładnie przemyśleć.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-03-13

Wersje

NADWOZIA

Do Land Rovera Freelander części nie braknie2016-01-11Freelander bardziej luksusowy2012-08-27Szukasz używanego? Te raczej omijaj!2011-07-1925 najgorszych aut. Aż 16 z Niemiec!2013-02-22

Land Rover Freelander I 1.8 120 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Jeep Cherokee

Jeep Cherokee

2.5i 121 KM benzyna1998SUVręczna4x4
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota RAV4

Toyota RAV4

2.0 GLi 129 KM benzyna1998SUVręczna4x4
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Terrano

Nissan Terrano

2.4 116 KM benzyna1998SUVręczna4x4
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda CR-V

Honda CR-V

2.0 128 KM benzyna1998SUVręczna4x4
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność

Land Rover Freelander I 1.8 120 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS