chceauto.pl
x

Land Rover Freelander II 3.2 233 KM

Land Rover Freelander II 3.2 233 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2011
Średnia cena
67 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
3192 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1775 kg
Ładowność
610 kg

OSIĄGI

Moc
233 KM
0-100 km/h
8.9 s.
V max
200 km/h
Zasięg
630 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
11.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
72 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
405 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.8 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Land Rover Freelander II 3.2 233 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Land Rover Freelander II 3.2 233 KMLand Rover Freelander II 3.2 233 KMLand Rover Freelander II 3.2 233 KMLand Rover Freelander II 3.2 233 KM

Land Rover Freelander II 3.2 233 KM

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander to pierwszy w historii marki mały SUV. Samochód trafił do produkcji w 1998 roku, a ostatnie egzemplarze pierwszej generacji zjechały z taśm produkcyjnych w 2006 roku. W tym samym roku debiutowała zupełnie nowa, druga generacja tego auta nazwana Freelander 2.
Land Rover Freelander posiadał samonośne nadwozie z ramą szczątkową, niezależne zawieszenie, nie miał za to blokad dyferencjałów ani reduktora. Pierwszy tak ucywilizowany Land Rover okazał się olbrzymim sukcesem.
Niestety, samochody te trzeba zaliczyć raczej do awaryjnych, w dodatku ceny części zamiennych są wysokie. Posłuszeństwa może odmawiać praktycznie cały układ przeniesienia napędu (sprzęgło, przekładnia kątowa, wał napędowy, półosie), zdarzają się usterki układu elektrycznego, przepala się uszczelka pod głowicą. Zbyt krótko wytrzymuje zawieszenie.
Land Rover Freelander 2 to samochód zbudowany na… płycie podłogowej Forda Focusa II. Samochody te są zbyt krótko sprzedawane i zbyt niewielkie mają przebiegi, by rzetelnie mówić o ich usterkach.


Land Rover Freelander II

Druga generacja Freelandera - oprócz nazwy - nie ma nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Samochód zaprojektowano od podstaw przy współpracy z Fordem. Pojazd powstał w oparciu o płytę podłogową, która stanowi też platformę dla takich modeli, jak m.in Ford Mondeo, Ford Galaxy czy Volvo S80. W stosunku do poprzednika auto stało się zdecydowanie bardziej "cywilizowane" - prowadzenie nie przypomina już ciężarówki, a w kabinie panuje przyjemna cisza. Samochód nie ma już reduktora - w układzie przeniesienia napędu pracuje sprzęgło typu Haldex. Niestety, nie jest to element wybitnie trwały, a jego naprawa może pociągnąć za sobą koszty rzędu kilku tysięcy złotych. Wciąż zdarzają się też usterki osprzętu (alternator, rozrusznik), elektryki czy układu chłodzenia, ale w porównaniu z poprzednikiem samochód zapewnia właścicielowi zdecydowanie mniej (przykrych) niespodzianek.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Do Land Rovera Freelander części nie braknie2016-01-11Freelander bardziej luksusowy2012-08-27Szukasz używanego? Te raczej omijaj!2011-07-1925 najgorszych aut. Aż 16 z Niemiec!2013-02-22

Land Rover Freelander - AKCJE NAWROTOWE

2011-03-17Land Rover poinformował, że w samochodach wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii pomiędzy 28 listopada 2006 r. a 4 listopada 2010 r., o numerach nadwozia (VIN) z zakresu:

LD 730411 - LD 823248 oraz LD 066843 - LD 071690, możliwe jest obniżenie skuteczności hamulca pomocniczego (ręcznego). Problem ten spowodowany jest wyciekiem oleju z tylnej części skrzyni rozdzielczej i zaolejeniem szczęk hamulcowych hamulca pomocniczego.

W Polsce akcją objętych jest łącznie 511 samochodów Land Rover Defender
2013-09-06Niektóre samochody marki Land Rover Freelander II oraz Range Rover Evoque z roku modelowego od 2012 do 2014, wyposażone w silnik wysokoprężny 2.2 l, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

W niektórych samochodach marki Land Rover Freelander 2 oraz Range Rover Evoque może wystąpić nieszczelność w układzie powrotnym paliwa z wtryskiwaczy i użytkownicy mogą zgłaszać odczuwalny zapach oleju napędowego. W przypadku powstania nieszczelności, gdy w zagłębieniach osadzenia wtryskiwacza zbierze się wystarczająca ilość paliwa, może dojść do sytuacji, w której paliwo zacznie spływać po bloku silnika. W przypadku, gdy paliwo zetknie się z rozgrzanymi elementami układu wydechowego może nastąpić ryzyko pojawienia się dymu lub pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 81 samochodów marki Land Rover Freelander 2 oraz Range Rover Evoque. Lista numerów VIN w załączeniu.

Czynności serwisowe polegają na sprawdzeniu szczelności układu powrotnego paliwa z wtryskiwaczy i jeżeli to konieczne wymianie przewodów powrotnych paliwa oraz uszczelniacza.

plik pdf

Land Rover Freelander II 3.2 233 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volvo XC60

Volvo XC60

2.0 T5 240 KM benzyna2011SUVautomat4x4
cena średnia 56 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC90

Volvo XC90

3.2 243 KM benzyna2011SUVautomat4x4
cena średnia 64 000 zł
OCENY
Dostępność

Land Rover Freelander II 3.2 233 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS