Land Rover Range Rover IV 3.0 TDV6 259 KM
Land Rover Range Rover
Range Rover to kolejny angielski samochód, który zdobył sobie miano legendarnego. Czy można się jednak dziwić, jeśli pierwsza generacja tego auta pojawiła się w 1970 roku i z niewielkimi tylko zmiana przetrwała w produkcji aż do 1996 roku? W 1994 roku pojawiła się druga generacja Range Rovera, którą w 2002 roku zastąpiły auta trzeciej generacji, produkowane do 2012 roku. Jesienią 2012 roku na salonie paryskim zadebiutowała IV generacja Range Rovera.
Land Rover Range Rover IV
IV generacja Range Rovera zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Oferta silnikowa pozostała niezmieniona, klienci wciąż mogą wybierać pomiędzy silnikami TDV6 i TDV8, a na okrasę pozostaje doładowana, benzynowa jednostka 5.0 V8. Największą nowością jest zastosowanie aluminiowego nadwozia, co pozwoliło obniżyć masę samochodu aż o 420 kg!
Jesienią 2017 roku pojawiła się pierwsza w historii modelu wersja hybrydowa oznaczona P400e. Samochód jest napędzany dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 300 KM oraz silnikiem elektrycznym, którego moc wynosi 116 KM. Całkowita moc układu napędowego to 404 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 640 Nm.
Pojemność zlokalizowanych pod podłogą bagażnika litowo-jonowych baterii wynosi 13,1 kWh, co w sprzyjających warunkach ma zapewnić zasięg do 51 km w trybie elektrycznym. Range Rover po zmianach Przy użyciu specjalnej stacjonarnej ładowarki 32-amperowej możliwe jest naładowanie baterii w 2 godziny i 45 minut. Natomiast ładowanie ze standardowego domowego gniazdka trwa 7,5 godziny.
Wiosną 2018 roku oferta została poszerzona o model SV Coupe. Samochód ma przeszło pięć metrów długości i trzydrzwiowe nadwozia, a pod maską pracuje silnik V8 o mocy 565 KM. Produkcja została ograniczona do 999 egzemplarzy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-03-30