Land Rover Range Rover Sport III P635 635 KM
Land Rover Range Rover Sport
Range Rover Sport I generacji debiutował w 2005 roku. Samochód ten to luksusowy SUV, którego głównym przeznaczeniem jest eksploatacja na asfalcie, i który mimo tego, przyzwoicie radzi sobie w terenie.
Auto jest bardzo drogie, przez co w Polsce zostało sprzedane w śladowych ilościach. Stąd awaryjność pozostaje na razie tematem niezbadanym.
II generacja Range Rovera Sport debiutowała wiosną 2013 roku.
Land Rover Range Rover Sport III
Podobnie jak wcześniej, Range Rover Sport jest bardziej dynamiczną wersją klasycznego Range Rovera. W nowej generacji różnice między oboma modelami są znacznie większej niż do tej pory.
Range Rover Sport jest o około 5 cm krótszy od większego brata i cechuje się mniejszym prześwitem. Stylistycznie oba modele wreszcie wyraźnie się różnią, mają inne reflektory, osłonę chłodnicy i zderzaki. Z kolei z tyłu Range Rover Sport otrzymał wąskie poziomie światła zespolone, podczas gdy Range Rover ma światła pionowe.
Range Rover Sport ma 4,95 m długości, a rozstaw osi to niemal równe 3 metry. Auto jest więc o 10 cm większe niż poprzednia generacja i ma niemal o 8 cm większy rozstaw osi. Nowy Range Rover w wersji standardowej jest o 5 cm dłuższy przy identycznym rozstawie osi, natomiast wersja przedłużona ma 5,25 m długości przy rozstawie osi 3,20 m.
Wnętrze obu modeli jest bardzo zbliżone, różnice sprowadzają się do różnych kierownic i tuneli środkowych. Inne są również kratki wentylacyjne czy osłona zegarów. W Range Roverze Sport cyfrowe zegary oparto o ekran w rozmiarze 13,7 cala, zaś ekran systemu infotaiment ma 13,1 cala i jest zakrzywiony.
Range Rover Sport będzie oferowany z szeroką gamą jednostek napędowych. Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3.0 wykonany został w technologii mild-hybrid i dostępny jest w wersjach o mocy 249, 300 i 350 KM. Ponadto dostępne są dwie hybrydy plug-in, również oparte o sześciocylindrowe silniki 3.0, ale już benzynowe, o mocy 440 KM (P440e) i 510 KM (P510e). Słabsza rozpędza się do 100 km/h w 5,8 s, a mocniejsza - w 5,4 s. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 225 i 242 km/h.
Pojemność akumulatora hybryd plug-in wynosi 31,8 kWh netto. Zasięg w trybie elektrycznym ma przekraczać 110 km, przy czym nie można przekraczać prędkości 140 km/h. Ładowanie możliwe jest na szybkich ładowarkach o mocy do 50 kW.
Range Rover Sport dostępny jest również produkowanym przez BMW silnikiem 4.4V8 o mocy 530 KM (540 Nm). Ta wersja rozpędza się do 100 km/h w 4,5, prędkość została ograniczona do 250 km/h. Gamę aut niehybrydowych uzupełnia wersja P400, oparta o o benzynowy silnik 3.0 wersja o mocy 400 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-25