Lexus GS-F 477 KM
Lexus GS
Lexus GS debiutował w 1993 roku. I generacja tego auta produkowana była do 1997 roku, gdy pojawił się Lexus GS drugiej generacji. W 2001 roku auto to poddano liftingowi, zaś w 2005 zakończono jego produkcję. Rok później pojawił się następca - GS trzeciej generacji, który sprzedawany był również w wersji hybrydowej.
Niezależnie od generacji Lexusy GS cieszą się dobrą opinią użytkowników, chociaż nie można zapominać, że to samochody klasy wyższej, których serwisowanie wiąże się z określonymi kosztami.
Lexus GS-F
Czwarta generacja GS trafiła na rynek w 2012 roku i przetrwała w ofercie kolejnych osiem lat. Wcześniej, w 2018 roku, model definitywnie wycofano jednak z rynków Starego Kontynentu. W ofercie japońskiej marki zastąpił go – zbliżony wymiarami, acz mniej prestiżowy – Lexus ES (przednionapędowy, blisko spokrewniony z Toyotą Camry). Wzorem poprzednika w ofercie były wyłącznie benzynowe V6 oraz wersja hybrydowa. Był to pierwszy model Lexusa zapowiadający nowy język stylistyczny japońskiej marki (z charakterystyczną ”paszczą” osłony chłodnicy). Z perspektywy użytkownika szczególnie ciekawie prezentuje się wersja hybrydowa – GS450h - która może się wreszcie pochwalić rozsądną pojemnością bagażnika (465/482 l) i w trybie miejskim zużywa bardzo rozsądne ilości paliwa (średnio około 8 l). Niezależnie od wersji napędowej standardem była bezstopniowa przekładnia CVT (symulowane 8 przełożeń) i napęd na tylną oś (opcjonalnie AWD).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-02