chceauto.pl
x

Lexus IS II 220D 177 KM

Lexus IS II 220D 177 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2005
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2231 cm3
Silnik
diesel
Waga
1585 kg
Ładowność
490 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
177 KM
0-100 km/h
8.9 s.
V max
215 km/h
Zasięg
980 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Zbiornik paliwa
65 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
378 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Lexus IS II 220D 177 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lexus IS II 220D 177 KMLexus IS II 220D 177 KMLexus IS II 220D 177 KMLexus IS II 220D 177 KMLexus IS II 220D 177 KMLexus IS II 220D 177 KMLexus IS II 220D 177 KMLexus IS II 220D 177 KM

Lexus IS II 220D 177 KM

Lexus IS

IS opracowany został z myślą o młodych, dynamicznych kierowcach – samochód miał za zadanie odebrać klientów BMW serii 3. Podobnie jak BMW serii 3, samochód napędzany jest na tylną oś (cześć egzemplarzy występowała z napędem 4x4) – do napędu stosowano jedynie stosunkowo mocne silniki benzynowe. Jak przystało na dzieło koncernu Toyota, samochód cieszy się świetną opinią wśród użytkowników. Awarie przydarzają się bardzo rzadko, prawidłowo serwisowane egzemplarze są w zasadzie bezusterkowe.

Lexus IS II

Lexus IS drugiej generacji zadebiutował w 2005 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Pierwsze auta trafiły do klientów w 2006 roku. W 2010 roku samochód przeszedł niewielki lifting. Auta po zmianach najłatwiej poznać po światłach do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED.

Auto było zupełnie nową konstrukcją - z poprzednikiem łączyła je jedynie nazwa. Lexus pozostał jednak wierny tradycji - napęd wciąż przekazywany jest na tylną oś.

Nie ulega wątpliwości, że Lexus wie, jak robić samochody luksusowe. Przekonujemy się o tym natychmiast po zajęciu miejsca za kierownicą. Wnętrze Lexusa IS jest ergonomiczne, a wykonano je z luksusowych, wysokiej jakości materiałów, które dobrze znoszą upływ czasu i kolejne kilometry.

Osoby zastanawiające się nad Lexusem IS, jako alternatywą dla niemieckiej konkurencji dostrzegą ciekawą prawidłowość. W przeciwieństwie do samochodów Audi, BMW czy Mercedesa w przypadku IS-a niższe ceny mają samochody z silnikami wysokoprężnymi. Dlaczego tak jest?

Nie da się ukryć, że silniki Diesla nie są mocną stroną samochodów Toyoty. Wynika to z faktu, iż Japończycy nie przywiązywali do tego typu jednostek większej uwagi, oferując w zamian napęd hybrydowy. Do IS-a drugiej generacji diesle jednak trafiły i... nie był to dobry pomysł.

Otóż silniki te posiadały wadę fabryczną, powierzchnia bloku silnika na styku z uszczelką pod głowicą ulega zużyciu, przez co silnik traci szczelność, a do komory spalania dostawał się do płyn chłodniczy. Efekt to szybkie jego spalanie, co można ocenić po kłębach białego dymu lecących z rury wydechowej.

Lexus przyznał się do problemu i w swego czasu w młodych samochodach partycypował w kosztach naprawy, ale dziś na to już nie ma co liczyć (a usunięcie usterki poza ASO to kilka tysięcy zł). Na szczęście problem rozwiązano definitywnie przy okazji przeprowadzonego w 2010 roku liftingu.

Żadnych problemów nie stwarzają natomiast silniki benzynowe Lexusa IS. Na rynku dominują samochody z jednostkami o pojemności 2.5 V6, które zużywają jeszcze rozsądne ilości paliwa. Silnik ten często był łączony z automatyczną skrzynią biegów i nie będzie to zły wybór.

Lexus IS z silnikiem 3.5 V6 nie był oferowany w Europie, stąd dostępne egzemplarze pochodzą z indywidualnego importu z Ameryki. Warto więc je sprawdzić po nr VIN, czy nie miały za sobą poważnego wypadku lub nie są np. po powodzi.

Jeśli ktoś zamierza kupić Lexusa IS z silnikiem benzynowym, a następnie przerobić go gaz, powinien się dobrze zastanowić. Jednostki te posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, a to oznacza, że instalacja jest droga, do tego silnik i tak częściowo musi być zasilany benzyną, więc zyski są niższe od oczekiwanych, a problemy związane ze złym doborem instalacji lub niefachowym montażem mogą być duże.

Lexus IS to na pewno samochód wart zainteresowania, ciekawy konkurent samochodów z Niemiec. Auto jest bezawaryjne (poza przypadkami wspomnianymi powyżej), luksusowe, zapewnia dobre osiągi, jest przeważnie dobrze wyposażone, a koszty eksploatacji są na akceptowalnym poziomie. Nic więc dziwnego, że model ten przetrwał w produkcji aż do 2013 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-12-21

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Lexus IS znika z Europy!2020-06-16Lexus IS po liftingu2016-10-05Lexus IS 200t z nowym silnikiem2015-07-01Taki jest nowy Lexus IS!2013-01-10Lexus LS już po liftingu2020-07-08Używane: Lexus IS II2016-12-24

Lexus IS CRASHTEST

Lexus IS - AKCJE NAWROTOWE

2010-11-15Niektóre samochody Lexus (dokładne dane poniżej), mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, iż w przypadku niezastosowania w samochodzie płynu hamulcowego zawierającego związki polimerowe, które smarują elementy układu hamulcowego, istnieje możliwość, że gumowy element uszczelniający znajdujący się w tylnej części pompy hamulcowej, może być zbyt suchy i w trakcie przemieszczania się tłoka pompy może ulec zniekształceniu. Jeżeli to zjawisko wystąpi, może dojść do niewielkiego wycieku płynu hamulcowego. Awaria sygnalizowana jest automatycznie zapaleniem się kontrolki układu hamulcowego.

Problem ten na rynku polskim dotyczy 487 egzemplarzy samochodów marki Lexus model: GS300, IS250, IS220d i RX300 wyprodukowanych w Japonii w latach 2004-2005.


plik pdf
2011-03-08Toyota poinformowała, że niektóre samochody Lexus IS z silnikiem benzynowym (IS250), mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że przykręcenie z niewystarczającą siłą czujnika ciśnienia paliwa do paliwowego przewodu zasilającego, z niklowo-fosforowym pokryciem galwanicznym, może po pewnym czasie doprowadzić do poluzowania czujnika. W takim przypadku może wystąpić wyciek paliwa spod uszczelki znajdującej się pomiędzy czujnikiem a przewodem. Problem ten na rynku polskim dotyczy 246 egzemplarzy samochodów marki Lexus (szczegółowe informacje poniżej).

GSE20JTHBK262##2060448 - #2093907
GSE20JTHBK262##5052957 - #5097348
Okres produkcji: 31.08.2007 - 3.02.2009

Uwaga: # znak nieznaczący do identyfikacji pojazdu

WAŻNE: Nie wszystkie pojazdy z zakresu VIN podanego powyżej objęte są kampanią i nie wszystkie były sprzedawane w Polsce.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele aut zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie o problemie i zaproszeni na bezpłatną naprawę wadliwego elementu.
2013-01-31Niektóre samochody marki Lexus IS, wyprodukowane w Japonii, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W samochodach Lexus:

IS220d wyprodukowanych od 3 czerwca 2005 r. do 26 września 2011 r.,
IS250 wyprodukowanych od 3 czerwca 2005 r. do 26 września 2011 r.,
IS250C wyprodukowanych od 5 grudnia 2008 r. do 27 września 2011 r.,
IS F wyprodukowanych od 13 lipca 2007 r. do 4 lipca 2011 r.,
podczas montażu wycieraczek przedniej szyby, polegającego na dokręceniu nakrętek mocujących ramiona wycieraczek do sworzni napędowych, mogło dojść do niewystarczającego dla dużych obciążeń dokręcenia tych nakrętek. W rezultacie podczas pracy wycieraczek przy dużym obciążeniu, np. usuwając wycieraczką zalegającą na szybie ciężką warstwę śniegu, może nastąpić poślizg sworzni i w efekcie brak ruchu ramion wycieraczek. Jeśli usterka wystąpi podczas jazdy, zwiększa to ryzyko wypadku na skutek ograniczenia widoczności.

Kampanią objętych jest 1640 samochodów marki Lexus IS. Lista numerów VIN w załączniku.

Właściciele samochodów są zapraszani listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu dokonania bezpłatnej wymiany nakrętek mocowania ramion wycieraczek szyby przedniej.

plik pdf

Lexus IS II 220D 177 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volvo S60

Volvo S60

2.4 D5 163 KM diesel2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

3.0 CDTI 177 KM diesel2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

20d 163 KM diesel2005sedanręcznatylny
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

2.5 TDI 163 KM diesel2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

2.5 TDI 180 KM diesel2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Superb

Skoda Superb

2.5 TDI 163 KM diesel2005sedanręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność

Lexus IS II 220D 177 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS