Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
13.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.6 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Lexus LS II 400 276 KM
Lexus LS
Lexus LS to flagowa limuzyna tego japońskiego producenta. Samochód ten debiutował w 1989 roku jako LS 400 (400 oznacza silnik o pojemności 4.0). W 1992 roku auto przeszło lifting. W 1994 roku zaprezentowano drugą generację LS-a, która również nosiła oznaczenie LS 400. Samochód ten poddano liftingowi w 1997 roku.
2000 rok to data debiutu Lexusa LS trzeciej generacji. Samochód otrzymał większy silnik, a więc oznaczono go jako LS 430. W 2003 roku samochód ten przeszedł lifting.
W 2006 roku debiutowała czwarta generacja LS. Auto po raz kolejny otrzymało większy silnik, a więc i nowe oznaczenie - LS 460. Po raz pierwszy zaoferowano również wersję z przedłużonym rozstawem osi (LS 460 L).
W 2007 roku debiutowała wersja hybrydowa, którą oznaczono LS 600h i LS 600h L.
Lexusy LS od początku produkowane są tylko i wyłącznie w Japonii. Dzięki temu niemal od początku okupywały czołowe miejsca w statystykach bezawaryjności zdobywając wiele prestiżowych laurów konsumenta.
W Polsce podaż tych samochodów jest niewielka i są wyceniane niżej niż niemiecka konkurencja. Niesłusznie. Dobrze wybrany, bezwypadkowy egzemplarza może służyć bezawaryjnie przez wiele lat, pod warunkiem regularnego serwisu. Nie można zapominać, że to samochód segmentu F, a więc koszty utrzymania - mimo bezawaryjności - będą stosunkowo wysokie (paliwo, opony, ubezpieczenie, ceny elementów eksploatacyjnych).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-10-29