Lexus LS V 500h 359 KM
Lexus LS
Lexus LS to flagowa limuzyna tego japońskiego producenta. Samochód ten debiutował w 1989 roku jako LS 400 (400 oznacza silnik o pojemności 4.0). W 1992 roku auto przeszło lifting. W 1994 roku zaprezentowano drugą generację LS-a, która również nosiła oznaczenie LS 400. Samochód ten poddano liftingowi w 1997 roku.
2000 rok to data debiutu Lexusa LS trzeciej generacji. Samochód otrzymał większy silnik, a więc oznaczono go jako LS 430. W 2003 roku samochód ten przeszedł lifting.
W 2006 roku debiutowała czwarta generacja LS. Auto po raz kolejny otrzymało większy silnik, a więc i nowe oznaczenie - LS 460. Po raz pierwszy zaoferowano również wersję z przedłużonym rozstawem osi (LS 460 L).
W 2007 roku debiutowała wersja hybrydowa, którą oznaczono LS 600h i LS 600h L.
Lexusy LS od początku produkowane są tylko i wyłącznie w Japonii. Dzięki temu niemal od początku okupywały czołowe miejsca w statystykach bezawaryjności zdobywając wiele prestiżowych laurów konsumenta.
W Polsce podaż tych samochodów jest niewielka i są wyceniane niżej niż niemiecka konkurencja. Niesłusznie. Dobrze wybrany, bezwypadkowy egzemplarza może służyć bezawaryjnie przez wiele lat, pod warunkiem regularnego serwisu. Nie można zapominać, że to samochód segmentu F, a więc koszty utrzymania - mimo bezawaryjności - będą stosunkowo wysokie (paliwo, opony, ubezpieczenie, ceny elementów eksploatacyjnych).
Lexus LS V
Piąta generacja Lexusa LS debiutowała w 2017 roku.
Samochód jest dłuższy i niższy od swego poprzednika (długość całkowita to 5235 mm, wysokość - 1450 mm, a szerokość - 1900 mm). Samochód oparto na nowej globalnej platformie GA-L przeznaczonej dla modeli luksusowych. Jest to wydłużona wersja płyty zastosowanej w coupe LC 500.
Platforma GA-L jest najsztywniejsza w historii marki, stanowiąc solidną podstawę dla uzyskania doskonałych parametrów w zakresie sprawności prowadzenia, płynności jazdy i wyciszenia kabiny. Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS.
Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika.
Piąta generacja Lexusa LS jest pierwszą, w której nie ma silnika V8. W zamian w samochodzie zastosowano skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, przy którego tworzeniu wykorzystano rozwiązania z doświadczeń Toyoty w Formule 1.
W nowym LS została zastosowana, po raz pierwszy w luksusowym sedanie, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Jest to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania porównywalnych z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych.
Samochód otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-10