Lexus LS IV 600h 394 KM
Lexus LS
Lexus LS to flagowa limuzyna tego japońskiego producenta. Samochód ten debiutował w 1989 roku jako LS 400 (400 oznacza silnik o pojemności 4.0). W 1992 roku auto przeszło lifting. W 1994 roku zaprezentowano drugą generację LS-a, która również nosiła oznaczenie LS 400. Samochód ten poddano liftingowi w 1997 roku.
2000 rok to data debiutu Lexusa LS trzeciej generacji. Samochód otrzymał większy silnik, a więc oznaczono go jako LS 430. W 2003 roku samochód ten przeszedł lifting.
W 2006 roku debiutowała czwarta generacja LS. Auto po raz kolejny otrzymało większy silnik, a więc i nowe oznaczenie - LS 460. Po raz pierwszy zaoferowano również wersję z przedłużonym rozstawem osi (LS 460 L).
W 2007 roku debiutowała wersja hybrydowa, którą oznaczono LS 600h i LS 600h L.
Lexusy LS od początku produkowane są tylko i wyłącznie w Japonii. Dzięki temu niemal od początku okupywały czołowe miejsca w statystykach bezawaryjności zdobywając wiele prestiżowych laurów konsumenta.
W Polsce podaż tych samochodów jest niewielka i są wyceniane niżej niż niemiecka konkurencja. Niesłusznie. Dobrze wybrany, bezwypadkowy egzemplarza może służyć bezawaryjnie przez wiele lat, pod warunkiem regularnego serwisu. Nie można zapominać, że to samochód segmentu F, a więc koszty utrzymania - mimo bezawaryjności - będą stosunkowo wysokie (paliwo, opony, ubezpieczenie, ceny elementów eksploatacyjnych).
Lexus LS IV
Lexus LS to największy i najbardziej luksusowy model japońskiej marki (w Europie zaliczany jest do segmentu F). IV generacja tego pojazdu produkowana była w latach 2006-2017, przy czym samochód systematycznie modernizowano, a największe zmiany wprowadzono przy okazji dużego liftingu przeprowadzonego w 2012 roku.
Nazwa LS pochodzi od słów Luxury Sedan. LS na rynku rywalizuje z Mercedesem klasy S i BMW serii 7.
Czwarta generacja Lexusa LS wprowadziła sporo nowości. Wraz z tym modelem debiutowała automatyczna skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach. W 2007 w ofercie pojawiła się wersja hybrydowa, w której benzynowy silnik V8 wspomagany był przez jednostkę elektryczną.
Nowością była również wersja z przedłużonym nadwoziem o zwiększonym rozstawi osi.
W 2012 roku Lexus LX został poważnie zmodernizowany. Samochód otrzymał całkowicie zmienioną, dużą osłonę chłodnicy, zwiększono sztywność nadwozia, zmodernizowano pneumatyczne zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy. W sumie wprowadzono aż 3 tys. zmian.
Przy okazji liftingu wprowadzono usportowioną wersję o nazwie F Sport, która cechuje się obniżonym o 1 cm zawieszeniem, hamulcami Brembo czy bardziej sportowym brzmieniem układu wydechowego.
Lexus LS jest wyposażony we wszystkie możliwe systemy zwiększające bezpieczeństwo na czele z aktywnym tempomatem wykrywającym nie tylko inne samochody, ale również pieszych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-10-29