Maserati Grecale Modena L4 330 KM
Maserati Grecale to drugi - po oferowanym od 2016 roku bestsellerowym Levante - SUV tego włoskiego producenta. Jest oferowany z silnikami spalinowymi, a także w wersji hybrydowej oraz elektrycznej.
Grecale to SUV klasy średniej. Auto ma niespełna 485 cm długości przy rozstawie osi wynoszącym 290 cm. Szerokość nadwozia z lusterkami to 216 cm, a wysokość - 167 cm. Grecale jest więc aż o 17 cm dłuższe niż zaliczana do tego samego segmentu Alfa Romeo Stelvio, z którą Grecale dzieli płytę podłogową. Bagażnik ma 570 litrów w wersji benzynowej i 535 litrów w wersji hybrydowej.
Wnętrze nowego modelu Maserati jest cyfrowe. Duży centralny ekran ma 12,3 cala średnicy i jest największym do tej pory stosowanym w Maserati. Taki sam rozmiar ma drugi ekran, cyfrowych zegarów. Trzeci wyświetlacz, odpowiadający za ustawienia klimatyzacji ma 8,8 cala. Zdigitalizowano nawet klasyczny zegar umieszczony na szczycie deski rozdzielczej - tam również pojawił się niewielki okrągły ekran.
Od rynkowego debiutu Maserati Grecale jest dostępne w trzech wersjach. Podstawowa to GT, taki samochód będzie napędzany czterocylindrowym silnikiem spalinowym z układem mild hybrid o mocy 300 KM. Wyżej pozycjonowana to Modena, w tym samochodzie znajdziemy również spalinowy silnik czterocylindrowy z układem mikrohybrydowym, tym razem generujący 330 KM. Obie wersje osiągają prędkość maksymalną 240 km/h (ich moment obrotowy to 450 Nm), zaś do 100 km/h rozpędzają się odpowiednio w 5,6 i 5,3 s.
Na szczycie gamy będzie stało Grecale Trofeo napędzane silnikiem benzynowym 3.0V6 o mocy 530 KM. Ta jednostka spalinowa oparta jest na silniku Nettuno, który stosowany jest w Maserati MC20. Grecale Trofeo rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s, a prędkość maksymalna to 285 km/h.
Wszystkie wersje posiadają automatyczną skrzynię biegów ZF o ośmiu przełożeniach, za której pośrednictwem moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła. W zależności od wersji Grecale otrzymuje 19-, 20- lub 21-calowe felgi. Pneumatyczne zawieszenie jest standardem w Trofeo, a opcją w pozostałych wersjach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-12