Mercedes - Benz B-klasa W247 220d 190 KM
Mercedes - Benz B-klasa
Mercedes klasy B IKlasa B to odpowiedź Mercedesa na coraz popularniejszy w Europie segment minivanów. Samochód (generacja W245) zadebiutował na niemieckim rynku w 2005 roku, w ofercie polskiego importera znalazł się jednak nieco później.
Auto oferuje dużo przestrzeni dla pięcioosobowej rodziny, zapewnia też całkiem niezły komfort podróżowania, chociaż zawieszenie zestrojono raczej sztywno.
Samochód nie sprawia swoim użytkownikom większych problemów, chociaż często elektronika lubi płatać figle. Najczęściej naprawa polega na wykasowaniu z komputera błędów. Pierwsze egzemplarze miały też dość poważne problemy z rdzą. Pojawiała się ona głównie na wewnętrznej stronie drzwi i pokrywy bagażnika (w miejscach zabezpieczonym pastą). W 2008 roku auto przeszło niewielki lifting.
Mercedes klasy B IIII generacja Mercedesa klasy B debiutowała jesienią 2011 roku na salonie we Frankfurcie. Samochód zrywał z wizerunkiem minivana wypracowanym przez samochody I generacji. Auto miało 4359 mm długości, 1786 mm szerokości i 1557 mm wysokości. Było więc o 86 mm dłuższe, 9 mm szersze i aż o 46 mm niższe. Co więcej, opcjonalnie zamówić można było sportowe zawieszenie obniżające o kolejne 20 mm. Tym samym nowa klasa B zaczęła być klasycznym kompaktem.
Oferta jednostek napędowych obejmował silnik benzynowy 1.6 w dwóch wersjach mocy oraz wysokoprężny 1.8 również w dwóch wersjach mocy.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim pokazano klasę B po liftingu. Zmiany stylistyczne były niewielki, bardziej zmodernizowano ofertę jednostek napędowych. Nowością była wersja elektryczna.
Mercedes klasy B IIITrzecia generacja Mercedesa klasy B debiutowała jesienią 2018 roku na salonie w Paryżu. W porównaniu do poprzednika o 3 cm zwiększono rozstaw osi, skracając jednocześnie zwisy. Auto oparto o płytę podłogową MFA2, na której bazuje również klasa A.
Mercedes - Benz B-klasa W247
Mercedes klasy B III generacji debiutował jesienią 2018 roku na salonie w Parużu.
Stylistycznie samochódprzypomina poprzednika, mamy jednak do czynienia z całkowicie nowym modelem.
Klasa B III oparta została na płycie podłogowej MFA2, tej samej, na której budowana jest klasa A. Oba modele mają ten sam rozstaw osi - 273 cm. Jest to o 3 cm więcej niż w klasie B obecnej generacji. Jednocześnie skrócono zwisy i zmniejszono nieco wysokość auta. Ma to pozytywnie wpłynąć na współczynnik oporu powietrza cW, który spadł z 0,25 do 0,24.
W zależności od wersji nowa klasa B może poruszać się na kołach w rozmiarze od 16 do 19 cali, standardem jest spojler dachowy, w opcji znajdują się światła Multibeam LED.
Wnętrze nie zaskakuje, jest podobne jak w nowej klasie A. W zależności od wersji dostępne będą dwa ekrany 7-calowe, 7-calowy i 10,25-calowy lub dwa 10,25-calowe. Niezależnie od wielkości ukryte są pod jedną taflą szkoła. Ekran na konsoli środkowej jest dotykowy.
Tylna kanapa jest dzielona w proporcji 40:20:40. Ponadto można ją przesuwać (aż o 14 cm), dzięki czemu pojemność bagażnika rośnie z nominalnych 455 do 705 litrów. Ponadto złożenie oparć daje przestrzeń bagażową o pojemności 1540 litrów.
Wśród nowoczesnych rozwiązań w Mercedesie klasy B zasługuje na uwagę tryb jazdy półautonomicznej, który działa na autostradach (potrafi samodzielnie zmieniać pasy po zainicjowaniu manewru przez kierowcę) oraz w korkach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-11