Mercedes - Benz Citan I 112 114 KM
Mercedes - Benz Citan
Pierwsza generacja Mercedesa Citan pojawiła się 2012 roku. Samochód był klasyczną kopią Renault Kangoo ze zmienioną stylizacją przedniej części nadwozia.
Samochód, podobnie jak Kangoo, oferowany był w trzech wersjach, różniących się rozstawem osi i długością nadwozia. Auto napędzane było francuskimi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
W 2013 roku gama została poszerzona o osobową wersję siedmioosobową. Dwa lata później model przeszedł modernizację techniczną, dzięki której silniki wersji osobowych spełniały normę emisji spalin Euro 6 (w dostawczych - za dopłatą). Jednocześnie zwiększono poziom wyposażenia.
Citan pierwszej generacji w testach zderzeniowych Euro NCAP zdobył 4 gwiazdki.
W 2021 roku zaprezentowano drugą generację Mercedesa Citan. Również ten samochód oparto na Renault Kangoo, już kolejnej generacji. Tym razem auto wyraźnie różni się francuskiego pierwowzoru. Inna jest cała przednia część nadwozia (do słupka A), od Mercedesa pochodzi wnętrze czy system infotainment MBUX.
Oprócz wersji dostawczej Citan jest dostępny jako 5-miejscowy kombivan o nazwie Tourer oraz jako klasa T, która jest bardziej luksusową odmianą osobowej wersji Citana.
Silniki nadal są francuskiej produkcji.
Mercedes - Benz Citan I
Citan pierwszej generacji oferowany był w trzech wariantach różniących się wymiarami i rozstawem osi: kompaktowym, wydłużonym i ekstra długim. Do wyboru są też trzy wersje nadwoziowe: furgon, towarowo-osobowa oraz kombi (osobowa).
Standardem – przynajmniej jeśli chodzi o benzynową jednostkę napędową – jest pakiet BlueEFFICIENTY obejmujący m.in. systemy: start&stop oraz odzyskiwania energii w czasie hamowania, a także specjalne opony o niskich oporach toczenia.
Wszystkie silniki Diesla są wyposażone w filtr cząstek stałych. Moc przekazywana jest być wyłącznie na koła przedniej osi. W układzie przeniesienia napędu stosowane są ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach. Lewarek – podobnie, jak w większych modelach Vito i Viano – zamontowany jest na konsoli środkowej
Mercedes przywiązuje też dużą wagę do bezpieczeństwa – standardem jest m.in. kontrola trakcji TCS/VDC i ASR zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-11-29